Började med lite banan och detta togs emot glatt och högljutt med förtjusning.
I början fyllde jag alltid på med ersättning för att vara säker på att han var mätt. Gav honom även ytterligare en slurk efter en halvtimme för att vara ännu mer säker!
Allt eftersom har vi gått från banan till ett brett sortiment med god aptit. Nätterna går numera lättare tack vare detta. Men han har svårt för att somna om från 04,00 till 07,00.. Vi tog bort nattmålet för ett tag sen och det fungerade bra i början. Men nu har det blivit svårare. Jag tycker det verka som han förstår vad det är han ska göra. Precis som att han lägger huvudet på kudden med gullig attityd ' okej mamma... Jag ska försöka igen' ...han skriker inte men somnar inte.. kommer inte till ro.. Och mina funderingar är att det kanske behövs lite stöttning ett tag nu med nattmål 04.00 till dess att han har fått ännu mer mat introducerat?
Som när kött och fisk kommer in i bilden..? sen är jag orolig då han verkar helt ointresserad av ersättningen sen maten kom in i bilden. Icke att han dricker mer än Max 60 ml... Jag har testat ge honom innan han får puré. För att se hur han dricker. Och då är han hungrig. Men han vill inte ta emot. Hur ska jag göra där? Han är ju bara fyra månader. Är det verkligen okej att han redan nu väljer bort det. Jag letar recept på nätet med näringsrik mat och fakta om vitaminer och mineraler och järn och liknande för att om han inte får i sig detta i ersättningen måste jag ge honom dom förutsättningarna. Hur har ni gjort?
Alltså.. En väldigt lång utläggning
Men.. Är det okej att lägga tillbaka nattmålet 04.00 som liten stöttning ett tag. Möta honom på halva vägen.
..och.. Är det okej att han redan nu väljer bort ersättningen?