Liggvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
J och Å

Liggvagn

Inlägg av J och Å »

Vi tänkte köra två vagnar när tvillingarna kommer. Känns bara onödigt med en dubbelliggvagn(finns väl knappt?)

Är det ngn som har en gammal liggvagn, hade tänkt att ha som sovvagn ute?

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

http://www.kopbarnvagn.se/Sidor/Syskonv ... agnar;.htm

Från denna sidan köpte vi vår syskonvagn som vi är så nöjda med! Den har dubbelt liggläge men som man även kan ställa individuellt för både ryggen och benen! Dessutom finns det med svängbart styre så man man ha de små mot sig i början och lite senare kanske ha dem från sig om man nu vill det.

Och så är det billigt! PLUS att de är riktigt, riktigt snygga :!:

Har även en väninna som köpt "enkelvagn" därifrån och även hon är nöjd!

Bara ett tips i all hast! :D
J och Å

Inlägg av J och Å »

Kikade på sidan, verkar ju vara bra vagnar. Vi hade dock tänkt oss ngt för max 1000, ska ju endast stå på gården. Vi har en teutonia duo 04 som är kanon. Två får rum kanonbra vid transportering och shopping. När de vill börja sitta kan vi sätta dem mitt emot varandra. Och först då kommer vi att inhandla ngn sittvagn, vi har en sulky som vi tänker köpa till en och koppla ihop dem + ståbräda för Karl.

Åsa
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Aha, jaså ni hade redan... Nej då förstår jag att ni inte villlägga massa pengar på en som ska stå ute bara :D

:lol: Borde sluta med att ge råd som folk inte frågat om! :lol:

(Har jag sagt dubbelgrattis ännu?) :D :shock:
J och Å

Inlägg av J och Å »

Sluta inte att ge råd!! Vi behöver alla dina råd :wink:

Tack för gratulationerna. Ja, det är verkligen dubbelgrattis.

Åsa
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hej!
Vi köpte "sov-vagnen" på Blocket, där fanns massor av äldre vagnar under 1000-lappen. Vi köpte en Brio med bäddmått 85x39 cm. T.o.m. stora gumman kunde ligga i den när lillebror var ny :D

Om man går via t.ex. allaannonser.se så behöver man inte söka på alla säljsajter själv.

Här säljer de två vagnar, för 700:- tillsammans: http://www.blocket.se/view/6626361.htm? ... c=1&city=0 Den på bilden är en sådan som vi har, och den funkar kanon. Vi kommer att sälja vår nya Brio och bara behålla den här, så snart 12-timmarsnätterna sitter.

För att andningslarmet skall fungera behöver man lägga en skiva i botten, eftersom det finns ett sittläge inbyggt i botten, d.v.s. inte helt plant.

Lycka till!
/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
J och Å

Inlägg av J och Å »

Marie.

Ska göra ett ryck och fixa en vagn till fredag då vi åker till storstan på ultraljud.

Länken du gav såg kanon ut, men den finns inte kvar nu.

Vad var det för modell nu igen?

åsa
MarieH

Inlägg av MarieH »

Halloj!
Den heter nog Brio Classic, och var från -00 ungefär. Här är dagens utbud: http://www.blocket.se/li?ca=9_s&q=brio&c=41&sp=1 :D. Och exakt den vi köpte (färg och allt...) säljer de för 500:- här: http://www.blocket.se/vi/6991080.htm?ca=9_s

Lycka till!
/Marie

J och Å

Inlägg av J och Å »

vagnen va kanon, 500 kronor och inte ett fel, stor och rymlig. En herr Karl har invigt den, han får faktiskt rum, så då borde den räcka.

tack för tipsen.
mia75

Inlägg av mia75 »

Sagomamma skrev: :lol: Borde sluta med att ge råd som folk inte frågat om! :lol:
Nädå, jag är intresserad! :D Är just på jakt efter en tvillingvagn till hösten och den ser fin ut! Har den fullt liggläge? Får Saga bra plats? Jag är lite orolig att Emil är för lång, vill ju inte att han ska hänga utanför... :roll: Är den tung? Ojdå, mycket frågor, hoppas det är ok att jag lånar tråden lite... :D
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
MarieH

Inlägg av MarieH »

Kul att ni fick tag på en, och gillade den :D.

/Marie

Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"