Som vanligt har Frida fina poänger!!
Jag var kanske lite för snabb med matrekommendationen, förlåt om det kändes dumt!

Det är bara det att det har hjälpt oss såå mycket här hemma. Självklart är det DU som avgör om, när, vad osv!
Du undrade om ramsan och "problemet" med att använda den som verktyg innan 4 mån är att de kan börja söka den som pratar i stället och det blir motsatt effekt, tror jag. Men du kan säga den mjukt 2 verser när du går för att de ska lära känna den.
Angående schemat så lägg gärna maten så nära lurarna som möjligt så sover de oftast bättre. Kanske lägga in en extra frukost på morgonen för att "rädda" resten av dagen om de inte klarar sig så länge utan mat? Vi har amning 06.30 när han vaknar och sedan äter han stoor grötportion kl. 07.30 som liksom blir den "riktiga" frukosten. Då kan lunchen ligga 11 i stället, och även resten av måltiderna skjuts fram lite. Jag vet inte hur det skulle gå till med amning/flaska men så småningom kan det iaf vara en tanke, om du tror att det skulle vara bra förstås.
Sen kan det vara bra att veta att ett naturligt sovpass snarare är 45 min än 1 h för att det ska gå lätt att väcka de små liven. Annars trillar de ner i djupsömnen igen och kanske blir griniga av det? (Det blir min son!) Så jag skulle försöka hålla vaken till 8.45 (om det går) och sova 45 på det.
Men det viktigaste är förstås att du njuter av dina älsklingar, stressa inte över schemat för när de så småningom börjar äta riktig mat och blir större så kommer allt (ALLT) att bli såå mycket enklare och bättre! Och för varje dag växer de och orkar mer och mer! Se på dem och ta in hur fantastiskt det är!
Det ÄR jobbigt (och du har ju TVÅ!!

) men jag lovar, det kommer! Du kommer se tillbaka på din resa med stolthet sedan! =D>
KRAM