TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Sorgligt lite folk här i tråden tycker jag.. :?

Veckans pass blev 5, varav ett blev ett dubbelpass.

Mån: YAYOG intervaller överkropp 36 min
Tis: YAYOG tabatas ben 22 min
Ons:YAYOG ladders överkropp 36 min
fre: YAYOG supersets core 24 min
sön:YAYOG stappers 20 min + YAYOG supersets core 24 min

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Kanske alla har fullt med att träna anna?!! :wink: :roll:

Denna vecka blev det inte mycket av träning...makens pappa har legat på sjukhus så jag har varit med barnen på kvällarna när han har varit hos sin pappa...nu har han fått komma hem, skönt för alla.

Men det blev ett crossfitpass i morse!
deadlift (marklyft) och pushupps, lyfte 55 kg, tungt var det men gött!

Har bokat upp mej på fler pass veckan som kommer o skulle så gärna vilja komma igång mer med löpningen. Önskar att veckan hade fler dagar ibland :wink: :!:

Allt gott!
Linda
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej alla!

Fin vecka Anna!

Så tråkigt med sjukhusvistelse för svärfar Linda, skönt att han är hemma igen. Lyft på!

Och så jag då:

Mån: PW 40 min
Tis: styrka som tidigare veckor
Tors: styrka samma lika
Lör: styrka samma lika

Ganska nöjd med veckan. Hade velat haft åtminstone EN till PW, men jag skyller på en skadad svanskota :( Halkade av bob'en i pulkabacken när jag åkte bakom minstingen, och satte mig rakt på en isknöl. Aj aj :cry:
Ömt som tusan, hoppas på snabb bättring. Ha en bra vecka tjejer!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

Så skönt att svärfar fått komma hem, Dumlekolan, klart att det blir upp och ner med allting annat såna gånger.

Förutom mitt ordinarie Pilatespass i onsdags har jag den här veckan även hängt på makens ryggövningar som han fått order på av sin kiropraktor. Det är egentligen ett ordentligt stretchingpass för hela kroppen, men ett gäng plankor ingår också.

Stegräknaren anlände i torsdags tror jag, men jag blev lite besviken när jag insåg att den inte börjar räkna förrän efter 7 sekunders gång. Jag har inte fått in rutin på att kolla av den och föra statistik, men det ser ut som att jag en helt vanlig vardag då jag håller mig hemma, och inte går mer än typ 100 meter i sträck som mest, ligger på typ 2 000 steg. I onsdags när jag gick till och från gympan var jag uppe i drygt 5 000.

Jag längtar efter bättre och framför allt torrare väder så att jag kan gå med barnen till och från skolan. Den ligger inte ens en kilometer bort, men vi bor nere i dalgången och skolan ligger uppe på höjden så gångvägen är i nuläget inget annat än en väldigt slirig och hal lerstig. Man kan även gå längs stora vägen, en rejäl omväg, men det vill jag inte göra med barnen så länge det inte är ordentligt ljust på morgnarna (plus att vi ofta är lite sent ute och att jag inte har hittat de magiska orden för att få alla tre att skynda på samtidigt :roll: :lol: ).
Dumlekolan skrev:Har bokat upp mej på fler pass veckan som kommer o skulle så gärna vilja komma igång mer med löpningen.
Ja, jag drömmer också om att börja springa igen. Funderar på att göra slag i saken och anmäla mig till ett lopp så att man får lite mer motivation. Kanske det här: http://www.thecolorrun.com/about
Det går i Paris i april, lagomt långt bort för att man ska hinna börja springa innan. :wink:
anna skrev:Sorgligt lite folk här i tråden tycker jag.. :?
Ja, kanske alla tränar för fullt och inte hinner rapportera. :roll: Vilken bra vecka du fick till, och så hann du rapportera också, bra jobbat! :thumbsup:

:heart:
Sigyn

Inlägg av Sigyn »

Hej!
Jag hoppar på!
Efter två graviditeter och över tre år sedan jag tränade regelbundet är jag i KASS form! Detta blir det ändring på nu!
Jag har köpt ett gymmixkort och mina första kravi på mig själv är: gå på ett yoga pass varje söndag. Gärna ett pass till i veckan och/eller hemma styrketräning med sambon. Och plankan en gång om dagen, nu har jag hakat på en core Challenge på fejjan så det blir lite mer magövningar varje dag.
Till hösten ska jag utöka träningen. :)
Första rapporten kommer på söndag! :D

/ Emelie
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Hello!
jag har dippat i december... efter ett lysande år 2013 om jag får säga det själv :wink: :oops: :( Hittade tillbaka till både löpning och styrka före nyår och höll i det i 2 veckor till men nu. Blä, less är ordet.

Känner mig inte ok i kroppen och dåligt med mitovation. Men ett friskis och svettis pass har jag på onsdagar och försöker göra 2-3 styrkepass hemma, bara basic plankor, armhävningar, höftyft etc. Hoppas att ta mig upp ur dyn snart. 8)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

motivation....

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Heja heja Manfred! :D
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Dumlekolan

Inlägg av Dumlekolan »

Rackarns NÖJD är jag efter veckans träningspass :lol: :lol: gladare o piggare Linda när det tränas flitigt!

Tis: Crossfit
Ons: Crossfit
Fre: Crossfit
Lör: Löprunda på kvällen ca 5 km, det gick fint utan broddar. Maken fixade middag hemma o jag sprang, bara att sätta sig vid dukat bord! Aj lajk!
Sön: Crossfit

Så 4 crossfitpass på ljuvliga boxen där jag tränar o så en löprunda. Och det gick så himla bra att springa, riktigt uppvärmd också. Stor skillnad när musklerna är varma! :wink: :!:
I morgon får det nog bli lite vila. :!:

Hur har det gått för er andra?

Gotlandskram Linda :D (som längtar efter vår 8) )
Caesar 4 april - 06
Josef 27 feb - 07
Nomi 8 aug - 12
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Inlägg av Sarisparis »

empinane skrev:Jag hoppar på!
Kul, välkommen! :D
Manfred10 skrev:Hoppas att ta mig upp ur dyn snart. 8)
Det gör du garanterat. Snart är februariljuset på ingång och det är pepp av rang, säger jag som utflyttad norrlänning.
Dumlekolan skrev:Rackarns NÖJD är jag efter veckans träningspass :lol: :lol: gladare o piggare Linda när det tränas flitigt!
Härligt! =D> :D

Här är det vobruari och till och med min instruktörs barn är sjuka. så mitt träningspass blev inställt i onsdags tyvärr. Men jag och maken kör på med hans träningsprogram nästan varje kväll och även om det inte alls är lika långt och tungt så är det väldigt bra. Och trevligt att göra tillsammans. :D

Jag är usel på att föra dagbok så jag vet inte om det blev fyra, fem eller sex pass den här veckan, men helt klart fler än förra veckan så det känns bra.

Stegräknaren hamnade i en ficka och glömdes bort här i veckan så tyvärr har jag ingenting att rapportera där. :^o :?
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Jag ska lära mig citera snart, men så länge...

Välkommen, bra jobbat, upp och hoppa, på't igen bara!

Så täckte jag väl in alla tror jag.

Min vecka:

Tors: Lätt styrkepass
Sön: Lätt styrkepass

Lördag var en heldag utomhus med skridskor, skidor, pulka och korvgrillning :)
Inget direkt träningspass, men mycket frisk luft och rörelse.

Nu till nästa vecka så ska gå upp ett snäpp på styrkepasset. Lite fler övningar och med lite vikter. Har värmt upp nog nu.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej fina träningskompisar! :D

Dumlekolan - hur går det med svärfar?
Vilken toppenfin träningsvecka du haft! =D>

Gulliga A...Jag kan inte heller citera, men det går bra ändå :wink:
Bra vecka för dig också! Men hur går det med svanskotan från förra veckans rapport...? :shock:

Sarisparis KUL att din man vill träna med dig!! Det vill inte min... Han vill köra själv fast vi ofta tränar samma sak :cry: :?: Men jag fick i alla fall med honom på en introduktionskurs i Argentinsk tango för ett par veckor sedan :wink:

Empinane VÄLKOMMEN! :D Hur blev då denna första träningsvecka..?

Manfred10 Ja, det är "bara" att komma igen! Jag vet att du kan! :D
Bestäm dig - och utför, heja heja!! :D

Där tror jag jag fick med alla :D

Jag då? Jo, det blev en fin vecka med 6 pass:
mån YAYOG supersets överkoropp 24 min
tis YAYOG intervaller ben 36 min
ons YAYOG tabatas överkropp 22 min
tors YAYOG ladders Core 36 min
lör motionscykel 50 min
sön YAYOG 20 min överkropp/ben

Men VAD ska jag göra nu :?: Nu har jag slutfört Chief-nivån på "You are your own gym" -denna eminenta träningsapp som jag verkligen stortrivs med! Men nu har jag kört de 4 olika nivåerna ända från Basic. 4 nivåer med 10 veckor per nivå. 40 veckor :!:
Jag VILL fortsätta med detta, men borde jag kanske variera mig... :-k
Fast det är så himla smidigt att sätta på Ipaden och ha bestämda pass inbokade...

kram anna
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

anna skrev: Men VAD ska jag göra nu :?: Nu har jag slutfört Chief-nivån på "You are your own gym" -denna eminenta träningsapp som jag verkligen stortrivs med! Men nu har jag kört de 4 olika nivåerna ända från Basic. 4 nivåer med 10 veckor per nivå. 40 veckor :!:
Jag VILL fortsätta med detta, men borde jag kanske variera mig... :-k
Fast det är så himla smidigt att sätta på Ipaden och ha bestämda pass inbokade...
På mintraning.se finns massor med övningar, men jag tycker oxå det är svårt att sätta ihop ett program. Lägg på vikter, gärna tungt om du vill bygga mer, men även förbränna. I musklerna sker förbränningen, större muskler=högre förbränning! :D

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Sigyn

Inlägg av Sigyn »

A men virriga jag, undra hur det kommer gå för mig att rapportera ;)
Lite sent då men m vi måttas att det är i söndags nu:

måndag: plankan 2,30 min, 12 plank reaches, 8 armhävningar.

onsdag: 2,40 plankan, 16 plank reaches, 10 armhävningar.

Torsdag: plankan 2,40 min, plankreaches 20 st, armhävningar 10 st.

söndag: plankan 3,30 min. Poweryoga 1 timme.

Anna, vad är yayog? Det låter intressant! Är det en app man laddar ner?
Storebror -11, kurad vid 4,5 mån
Lillasyster -13, sm från start
Lillebror född 17/12-16, kurad 28/4-17
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Better late than never empinane! :D
Bra jobbat!

YAYOG som jag förkortar det till är en app som heter "You are your own gym" Jag fick tips om det i förra årets träningstråd och är helt fast!

Eftersom jag inte har en sådan telefon har jag laddat hem den till vår Ipad. Den kostade bara c:a 20:-tror jag.
Det är uppbyggt i 4 olika nivåer och börjar med beginners i 10 veckor.
Då är det 4 pass/vecka och i början de längsta passen - 36 min.
Efter tid blandas det med kortare intensiva pass. 16, 20, 24 eller 36 minuter. Allt är ju så överkomligt tidsmässigt också tycker jag! :D För nog har man tid med max 36 min träning!? När man dessutom inte behöver ta sig iväg någonstans!
Efter ett tag ökar det till 5 pass/vecka, men det behöver man ju inte göra om man inte vill följa slaviskt, man kan blanda med annat.

Det är styrketräning, men inte med vikter utan med sin egen kropp som motvikt! Jag som aldrig har sysslat med styrketräning - rent av tyckt det är tråkigt har som sagt fastnat helt! Det enda som man behöver är en Yogamatta!

Bara att byta om sätta på Ipaden och köra! (största puckeln är att byta om :wink: )

Det alternerar hela tiden mellan överkropp/ben/core (mage/rygg).
Överkroppspassen är tråkigare, för det är inte min styrka med armmusklerna, men jag har blivit betydligt starkare än då jag började!
Man kör X antal öviningar, och så trycker man på en knapp när man är klar och då är det lite paus. Sedan X antal övningar igen o.s.v

Det var väldigt vad jag babblar, men jag tycker verkligen OM detta! :D

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"