Hej igen!
Lillebror har hunnit bli nästan 5 månader och efter en lång sjukdomscirkus är allt huller om buller (jag ska kanske inte skylla allt på sjukdom för nätterna var inget vidare innan heller). Allting känns faktiskt väldigt påfrestande och jag känner mig väldigt trött och villrådig. Vore så tacksam för tips. Vi har ju kört sm med lillebror men kanske är det dags för en kurning eftersom jag inte får lillebror att fatta galoppen?!
Så här ser vårt schema ut:
6:30 - 8:45 vaken 2,15h (mat 6:30)
8:45 - 9:30 sova 45min
9:30- 11:30 vaken 2h (mat 10:30)
11:30- 13:30 sova 2h
13:30 - 15:15 vaken 1,45 (mat 13:30)
15:15 - 16:00 sova 45min
16:00-18:30 vaken 2:30 (mat 16:30) --> detta mål och slurken äter han som sämst på)
18:30 sova natt (slurk 18:00)
Dagslurar fungerar fint! Men numera vaknar han hela tiden på natten (känns det som). Jag har bluffat, vagnar,haft musik osv i många veckor och det släpper liksom inte. Jag är så trött nu så jag har börjat ge honom bröstet när han protesterar. I natt fick han ersättning vid 22,bröst vid 24 och 03:30 och sen vaknade han vid 06……..Jag är medveten om att jag bara gör det värre genom att ge honom bröstet så ofta men jag börjar få tunnelseende av sömn

. Jag misstänker att problemet är maten på dagen. Jag uppfattade att han inte blev nöjd av bröstet för några veckor sedan så jag försökte fylla på med ersättning. Det gick sådär så jag bestämde mig för att börja ge honom lite mat och gröt. Det gillar han! Dock verkar han vara ganska ointresserad av mat på dagen (upptagen av omvärlden!) och jag upplever att han bara får i sig små mål. Hur ska jag bryta detta? Ska jag ge honom mer ersättning? Är det bättre att ge mer mat? (Nya direktiv från Bvc gör ju att man känner sig som en skurk när man gör det….)
Rara härliga människor ge mig tips! [-o<