Jag har fått mig en liten mattrasslare vid min barm! Eller ibland iallafall.
Vissa dagar kan han suga 20 min på var sida, men vissa dagar blir det kanske 5-10 min. Och jag trugar och trugar i en timme.
Jag har nästan alltid filt över huvudet, har provat järngrepp, rapa titt som tätt, ta tråkpausar, vänta med mat efter vilan, låta honom ligga vid bröstet utan att jag hjälper till....det är ett hårt arbete att få ner det där extra, så man tänker att nu bara måste han vara proppmätt.
Nätterna har varit lite vingliga med uppvak kring 02-03, men just de senaste nätterna har han sovit ända till maten vid 04. Dagarna går bra.
'Problemet' är att på de sista vägningarna på BVC, har hans vikt börjat röra sig ner mot medelkurvan, medan längd och huvud håller sig över medel och följer sina kurvor. Och detta i samband med att han krånglar lite titt som tätt, betyder ju att han borde kunna äta mer.
BVC's råd blir lite svårt att följa, de tycker jag ska mata oftare. Istället för nulägets 5, tycker de jag ska ge 7 ggr. Men när
Han sover ju däremellan. Och jag vill inte dutta, för då blir han väl aldrig riktigt hungrig.
Eller så är detta kanske inte ett problem alls. Han sover ju hyffsat, och har tjocka bebis-lår
När jag sa till BVC att nu är det ju bara en månad så kan vi börja med smakportioner, fick jag höra att nu heter det 'smaksensationer', då det ska vara så pytte-pyttelite fram till 6 månader. #-o
Jag känner nästan att jag vill börja så snart det bara går, då jag tror att liten skulle uppskatta lite mättande mat som man slipper suga i sig i en evighet.
Vad har ni för erfarenheter och råd när vikten börjar dala, och amning inte är det mest intressanta på jorden?
3 månader är den lille prinsen nu.