Hej.
Vi har en 19månaders pojke som vi tänkte kura med SHN.
Vi började igår och det gick ganska bra. Samuel somnade efter en hel del protester till slut. Han vaknade visserligen 8ggr under natten, men lyssnade och svarade på ramsan. Jag behövde bara gå in och lägga honom till rätta 2ggr.
Vi har gjort upp ett schema där Samuel ska sova från 19:30-07:30.
Nu till det stora problemet.
06:40 imorse vaknar Samuel och vill absolut inte somna om. Jag går in ett par gånger, lägger ner ramsar och bekräftar.
Till slut tystnar Samuel och lugnar ner sig. Jag tror han lagt sig ner, men istället visar det sig att han har klättrat ur spjälsängen och kommer gående ut ur rummet kl 07:00.
Vad ska vi göra till nästa natt för att undvika att detta händer igen? Han har aldrig klättrat ur sängen förrut och vi har ingen aning om hur han gjorde.
Tacksam för hjälp och svar.
//Mamma till Samuel
19månaders klättrar ur
Re: 19månaders klättrar ur
När man hoppar ur sängen leds man snabbt som ögat tillbaka och får helst klättra ner själv igen. Vår mellanbror funkade detta inte på dock.
så vi byggde en sarg ca 15 cm hög som vi fäste ovanpå spjälsängen. Det tog mellanbror emot med en lättnads suck och försökte inte ens att klättra ur mer utan somnade nöjd.
Att kura med sarg kan dock vara lite svårt vid verktygandet kanske....
ganska långt ner till barnet. Men buff ägnar ni väl inte åt med en så stor kille? Tillrättaläggande och solfjäder kan nog funka ändå.
Jenny
Att kura med sarg kan dock vara lite svårt vid verktygandet kanske....
Jenny
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903