Hej!
Ja, han äter tillräckligt, mycket enligt personalen men normalt anser jag då de andra barnen äter extremt lite. Problemet är att han har bråttom och inte tuggar ordentligt vilket ibland ger magknip.
Min tanke är att han behöver få " arbeta" mer på dagis. Han trivs med att ha olika uppdrag och min tanke var att personalen skulle kunna involvera honom i att hjälpa de yngre barnen, att dela ut frukt till dem t.ex. Tyvärr är inte barnen delaktiga i dukningen innan middagen men jag ska höra om det är möjligt. Jag skulle gärna se att han hade haft en personal bredvid sig när han äter men hela gruppen har förändrats och han är nu bland de äldsta, i våras kom fem nya småttingar och i höst åtta så personalen har fullt upp.
Bra tips med att hålla en konversation med honom, det ska jag framföra. Jag tänkte också att de kan ge honom flera små mindre portioner så att han inte äter så fort.
Det största problemet är ju skrikandet, han är inne i en sån fas just nu med mycket ljud men vi har inga större problem med det hemma, skrika gör man ute och sen är det bra med det

.
När han är färdig flyger glas och tallrik i golvet och då drar personalen bak stolen vilket bara resulterar att han tar sats med benen och håller på att tippa baklänges. Inte bra
Tidigare har han suttit kvar sist vid bordet så detta är ett nytt fenomen, frågan är bara vad att göra? Jag tycker dessutom att personalen släpper iväg barnen för snabbt att tvätta sig ofta så att låta honom gå ifrån bordet är inte ett alternativ. Barn mellan 1-3 år bör inte stå ensamma i tvättrummet anser jag.
Kram