Hej!
Schema:
Natt 19-7
7:00, välling (sexmånadersersättning i Österrike) 160-230ml
8:45-9:30 Promenadlur
10:30 ca 2 dl grönsakspure och ca 1 dl frukt
11:45-13:45 sova i spjälis
14:00 gröt ca 2dl riktig el pulvergröt
16-16:20 promenadlur
17:30 samma som 10:30
18:45 välling ca 180ml
Aktiviteter... Hänger normalt med på storebrorsornas saker. Hämta på dagis, ut och gå i babybjörnen/sittdelen i vagnen. Följa med på fotbollsträning, sitta med vi våra måltider, gå och handla. Inomhus tillbringar han nästan all vaken tid på mage. Då och då i babysittern som omväxling. Nu under kuren är dock resten av familjen inte här, de kommer på måndag, så det är definitivt lugnare nu för honom.
Känns inte som att matintaget är problemet. Det trugas tills det inte tas emot mer!
Signalerar fara... ja det kan nog vara så att han känner att jag vacklar

Men nu på läggningen i kväll sa han inte ett pip så det talar ju lite emot det, eller. Jag la till rätta och gick ut med glad ramsa. Satte direkt på musik och var FÖRVÅNAD att det inte protesterades

Med tanke på middagsluren...

Duktiga Linus!!!
Vet att man inte ska ändra på något under kuren men jag tänker lägga honom i vagnen inne på långluren. även om det kanske blir liiite trångt. Vill inte riskera dålig relation till sängen och min attityd är nog bättre så...
Tack för att du orkar hjälpa oss

Stolt mamma till Jonatan, en härlig 7-sovare född 29 aug 2005 (kurad mars 2005) och SM-lillebror Isak, född 26 feb 2008 (kurad aug 2008)
och minibror Linus, född 14 mars 2013