*Har aldrig varit med om att ett sånt litet tunt dokument som Felicia försvann har kramats ur nåt så urjävligt. Påminns om när jag läser alla kommentarer att en av mina första reaktioner var: kan inte FF skilja på ditt och hennes eget liv? Till exempel med kniven, som ju du har skrivit om i Mommo.
Övergrepp, va f-n menar hon? Menar hon på allvar att du skulle ha bjudit ut dina egna döttrar till olika karlar? Absurt. Men ännu värre, knäppt!
Förstår att du inget kan göra längre, lika bra att hålla käften. Men Anna, försök ta dig igenom detta. Tror faktiskt att folk håller på att tröttna. Bra att komma bort härifrån i höst, men ge inte upp för Guds skull!*
*Mina känslor inför Stadsteaterns tilltag saknar ord. Min aktning för de annars så respekterade Karin Thunberg och Gunilla Röör har rasat ner i avgrunden. Orden räcker inte till.*
*Fattar inte vad Karin Thunberg håller på med - jag har sparat mycket tid på att inte läsa ett ord av hon skrivit efter FF-intervjun i Svenska Dagbladet. Men det märks ju inte att jag bojkottar henne...*
*Blir detta av måste vi göra allvar av förslaget att demonstrera utanför teatern. Annas vänner i daglig protest, några varje dag när det är föreställning.*
*Nu går väl skam på torra land! Ska det aldrig ta slut, ska du aldrig få frid och ro? Teater av F:s bok; vilken tolkning ska Karin T. ge manus? Hur ska Gunilla R. forma regin åt Sofi H.? Ska du inte ens få ta del av manus till det ”fortsatta dramat”? Vad är detta? En kupp?
“Vad hjälper det en människa om hon vinner hela världen - men förlorar sin själ”? Är det månne Mammon som ligger bakom det befängda initiativet?
Hur länge ska du orka släpa på detta ok? Inte utan att man drar en parallell till Golgatavandringen...*
*Jag tänker demonstrera utanför Stadsteatern den 14 december. Inte skråla och skandera utan bara hålla upp ett plakat (och jag är en fena på att texta). ÄREKRÄNKNING ÄR INTE KULTUR.*