Träning 2013

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Re: Träning 2013

Inlägg av anna »

Hej alla flitiga! :D

2 veckors rapport, eftersom vi varit på semester ett tag.
Förra veckan 7 pass:
Mån: YAYOG överkropp 24 min + 7 plankor
Tis: YAYOG underkropp 24 min + 7 plankor
Ons: YAYOG överkropp 24 min + 7 plankor
Tors: Joggade 40 min + 7 plankor
Lör: YAYOG core 24 min + 14 plankor (ja, så blir det när man missar en dag... :roll: )
Sön: 2 pass. Nästintill "bergsklättring" till grottor i Mölles underbara naturreservat 40 min + senare samma dag powerwalk/jogg 45 min + 8 plankor.
Efter den veckan lägger jag ner plankorna, för nu var jag uppe i 50 min, ingen skillnad synes.

Denna vecka:
Mån: YAYOG överkropp 36 min
Tis: YAYOG underkropp 24 min
Ons: 2 pass: YAYOG överkropp 36 min + senare rejäl promenad i terräng 1 tim.
Tors: YAYOG Tabatas mage ben 16 min.
Lör: YAYOG stappers 20 min.

Spännande det där med foten och 6:an i luften, för visst bytte det automatiskt håll! :lol:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Veckorapport:

22 cirkelträning, nytt steg och tyngre vikter med olga. Supersets, Som jag svettades!!
23 TRÄNINGSVÄRK cykeltur för att mjuka upp kroppen, 14 km i ganska snabbt tempo.
24 träningsvärken håller i sig, rumpan mest. Vilodag.
25 cirkelträningx4 samt 4 plankor samt cykeltur 13 km på kvällen
26 cirkelträning igen, mördarpasset nu i cirkelfrom i stället för supersets, kändes bättre idag och jag kan stolt konstatera att jag börjar få fason på mina armhävningar.
27 cykel 14 km
28 6, 5 km löpning på morgonen (INTE min grej att göra något på tom mage) kände mig halvdöd när jag kom hem.

Äntligen är den efterlängtade värmen här. Jag hanterar den mycket dåligt tillsammans med löpningen, därför har det blivit dåligt av den varan nu. Mina lunchlursintervaller funkar inte alls i 30+ puh. Ett svalkande cykelpass är min melodie dessa heta dagar. Skulle vara sååå kul att åka på löparresa till Portugal någon gång men jag skulle nog dö på kuppen i värmeslag!

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tutan

Inlägg av Tutan »

Åh, vad ni är duktiga - Anna, Bea och Jenny! =D> =D> =D>
Själv drog jag ner på tempot förra veckan när värmen steg. Var dock ute på en ö i Vänern med 30 st från buggkursen och dansade i tre timmar i den varma sommarkvällen. Svettigt men kul och vackert! :D

Jag har börjat googla på nybörjarträning till triathlon och läser in mig så jag kan göra ett träningsprogram. Besök hos den lokala simföreningen är ett måste under det kommande året för att lära mig crawl :D , har jag förstått. Ett närmare steg är dock att köpa nya löparskor.

Härlig inspiration har jag fått via Instagram ("from csection to 6pack" :lol: ) att det går att få bort extramagen som blivit ovanför mina tre kejsarsnittsärr, så idag skrev jag ner effektiva magövningar som jag ska göra varje dag. :mrgreen: Skam den som ger sig! :mrgreen:

Kram på er! /Ida
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej i värmen! :D

Vissa pass är tunga att göra när det är så varmt, men aldrig ångrar man väl att man gjort ett pass... efteråt! :wink:

6 pass:
Mån: Stavgång i skogen 50 min
Tis: YAYOG 36 min underkropp
Ons: YAYOG 16 min Tabatas
Tors: YAYOG 24 min överkropp
Fre: YAYOG 36 min överkropp
Lör: YAYOG 20 min Stappers

kram anna
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Varmt är ordet!
Löpningen ligger tyvärr helt på hyllan. :( men jag jobbar vidare med styrkan och hoppas att den ändå gör sitt till för snabbheten. :wink:

Mån: topptur på fjället. Svettigt värre! Rask gång brant uppför, lätt jogg utför. 1 h 20 min.
Tis: styrka, 4 cirklar ca 40 min
Ons: vila
Tor: styrka, 4 cirklar +4 plankor ca 40 min
Fre: vila, sol och bad 8)
Lör: styrka, 4 cirklar ca 40 min + cykel 14 km snabbt tempo
Sön: cykel, normalt tempo 11, 2 km
Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej!

Förra veckan inhandlades nya löparskor, vilket resulterade i tre stycken små löparrundor. Korta sådana på max 2 km med blandat gång och jogg. Jag måste börja lugnt så att kropp och framförallt mina knän hinner med i detta nya :wink: .

Jag har fortsatt med min magträning med plankor och benlyft varje dag. Jag gör dom när jag får nån minut över under dagen :D .

Denna vecka planerar jag mitt första cykelpass!

/Ida
GulligaA

Inlägg av GulligaA »

Hej

Jag har tagit några veckors sommarlov från träning och bra kost. Inget jag planerade, det bara blev så :oops: :oops:

Jag hoppas kunna komma igång igen kommande vecka.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej! :D

6 pass denna vecka:
Mån YAYOG överkropp 36 min
Tis: YAYOG supersets 24 min
Ons: YAYOG överkropp 36 min
Tors: YAYOG Tabatas 16 min
Lör: YAYOG supersets armar 24 min
Sön: Motionscykel 45 min

I torsdags var vi på Astrid Lindgrens värld och bodde över på hotell.
Häpnadsväckande nog sa sambon att han ville vara med på min YAYOG-träning den dagen. Så här såg jag väl ut: :o
Men glad blev jag förstås! :D
Den dagen var det intensiva Tabatas på schemat och sambon var HELT slut efter dessa 16 minuter och svetten forsade. Dagen efter hade han GRYM träningsvärk men tyckte det verkade vara mycket intressant och vill hänga på och träna detta ihop med mig några gånger i veckan :!:
KUL att göra saker ihop känner jag! :D
Han är "periodare" vad det gäller träning och kör mycket powerwalks som i hans fall inte gett något direkt resultat. Så nu vill han prova detta! Antagligen för att han ser att det faktiskt gett resultat på mig.

Kommande vecka ska jag stå som utställare på Formexmässan. Ska vara glad om det blir träning åtminstone mån-tis innan jag åker.
Jag tar alltid med mig träningskläder på mässor, men med facit i hand VET jag hur fullständigt slut man är på kvällarna...
Men jag har ju kört hårt länge och kanske kan vila med gott samvete om det blir så.

kram anna
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Hej!!!

Jag har inte glömt er... :wink: Jag har haft lång semester och nu har jag börjat jobba på ett nytt jobb. Har varit dålig på att rapportera, förlåt... :oops:

Men jag har tränat. En vecka hade jag totalvila från träningen på semestern. Och det gjorde gott. Slött blev det för jag älskar att röra på mig men för mig funkar det fint med att ta en vilovecka några gånger per år. På semestern tränade jag styrkepass med kroppsvikt, promenader och jogging. På tre veckor gick jag inte till gymmet. Nu har jag i några veckor igen tränat på gymmet. Och som jag saknade det. Härligt att vara där igen!

Nu är det igen tidig morgonträning som gäller. Vill träna innan jag åker till jobbet så stiger upp så att jag är på gymmet fem, halv sex tiden...

Anna, härligt att du fått fina resultat med styrketräningen! Glad för dig :D

Susan D, vi tycker verkligen lika då det gäller träning och kost. Skulle vara roligt att träffas nångång :D
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej hej!

Härligt anna att du fick med dig sambon och att han gillade din yayog. :thumbsup:

Förra veckan körde jag två löprundor och en cykelrunda, allt enligt min målsättning. Cykelrundan var min första som motion och inte bara som transportmedel i lugnt tempo :wink: . Min man var med på cykel han med och pushade på när det kändes tungt. Min treväxlade damcykel med barnsits där bak fick trampas rejält och mitt :heart: fick sig en härlig prövning i sega uppförsbackar. En skön träningsrunda på en mil som jag gärna gör om :D .

Har varit bortrest i några dagar och körde faktiskt en löprunda med maken på ca 2 km + en rush i uppförsbacke i måndags. Det goda uppvägs dock av att jag ätit "mindre nyttigt" :wink: i två dagar. Hallåå :shock: :shock: , hur ofta bor jag på hotell?? Då vill jag äta av allt mumsigt på frukostbuffén :wink: .

Imorgon tar jag nya tag med kost och träning :D .
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Två veckors rapport. :-)

5, styrka enl. Olgaprogrammet ca 40 min
6, löpning 8 km
7, styrka enl. Olgaprogrammet ca 40 min
8, stavgång i backe, 30 min
9, styrka enl. Olgaprogrammet ca 40 min.
10, vila
11, vila

12, styrka enl. Olgaprogrammet se ovan
13, löpning 10 km på fm, styrka enl. Olgaprogrammet på kvällen
14, löpning 5 km
15, styrka enligt Olgaprogrammet
16, vila, promenader på sthlms shoppinggator :-)
17, mera shopping och 10 km löpning på kvällen, midnattsloppet
18, vila

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Tilda
Kontakt:

Inlägg av Tilda »

Veckans rapport :)

Må: styrka ben
Ti: jogging 6 km
Ons: styrka rygg/biceps
To: vila
Fre: styrka bröst/triceps
Lö: styrka rumpa/axlar/mage
Sö: aktiv vila, pw 4 km
:heart: Pojke född i dec 2003
:heart: :heart: Två flickor födda i maj 2007
Tutan

Inlägg av Tutan »

Hej!
Vad härligt att du är igång igen Tilda! =D>

Ingen rapport förra veckan men tränade gjorde jag - löpning och styrkepass hemma.

Denna vecka har jag fortsatt i samma bana. I fredags utmanade jag mig själv rejält och sprang hela rundan på 3 km! Heja mig =D> =D> =D> ! Tidigare har jag pausat med 2 minuters gång i mitten ungefär. Det kändes skönt att jag faktiskt klarar mer nu, än för en månad sen när jag startade med löpningen :D .

Sen har jag hittat en ny träningsfavorit på youtube - Jillian Michaels (fitnessguru i USA). Programmet heter typ "Six pack in six weeks" och är 35 minuters coreträning. Svettigt, kul och jobbigt. Kan rekommenderas! Har kört det passet tre gånger denna vecka.

Ytterligare en utmaning för mig denna vecka: ikväll har jag nämligen deltagit i mitt livs första simträning med den lokala simklubben. Tanken är att jag ska lära mig frisim/crawl, få bort min vattenrädsla och träna inför ett litet triathlon nästa sommar. Eftersom jag bara kan bröstsim så blev det det jag körde i en timme ca medan jag även iakttog de andra duktiga motionärerna som crawlade. Där har jag mycket att lära!! Men mitt nya träningsmotto är ju "If it doesnt challenge you, it doesnt change you" :mrgreen: .

Jag måste nog erkänna nu att jag har blivit fast i träningsträsket. Det känns riktigt kul och jag längtar tills nästa pass :). Jag har kommit över tröskeln!

Ha en bra träningsvecka! :D
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Härliga, härliga träningsträsk! Svettigt, ibland gör det lite ont, varmt, slitigt men åh vad härligt det är när man är färdig. Om det är något träsk man ska befinna sig i så är det nog träningsträsket. Eller hur?

Jag har varit på semester och haft ledigt, inte från träningen men från vardagen. Har ett par veckor bara ägnat mig åt MBC-träning och sprungit i skog och mark. Skönt. Men nu är jag sedan ett par veckor tillbaka till styrketräningen och den har varit saknad kan jag säga.

Fem dagar i veckan styrketränar jag och från att mest ha tränat hemma så har jag nu flyttat in på Friskis och Svettis gym. Emil går på scouterna på måndagar och då hinner jag träna, på tisdagar håller jag ett joggingpass på FoS och tränar efter det och på onsdagar har jag joggingskola på FoS och hinner träna efter den. Gillar sällskapet på gymmet, att få gnälla lite på grabbsen som aldrig kan sätta tillbaka hantlarna på rätt ställe, få heja lite extra på någon och få lite pepp själv.

På tidagar och lördagar håller jag Mamma Boot Camp pass i vår vackra Hembygdspark i Ängelholm. Härliga mammor som är otroligt träningsvilliga även om de är lite gnälliga ibland och tycker att jag är en slavdrivare. Men det kan jag ta. :D

Mannen min styrketränar hemma, han är verkligen jätteduktig och följer de träningsuppläggen jag ger honom. Nu hjälper jag en granne och vän med träningen också och en annan vän så det är fullt upp att hålla reda på dem och uppdatera träningsprogrammen. Men kul, jag gillar det grymt.

Äter som en häst gör jag, vilket man bör göra när man tränar hårt. Och det ger resultat, både mathållningen och träningen. Kroppen blir starkare och otroligt mkt mer slimmad. Gillar det.

Och ja Tilda, visst måste vi träffas, jag tror att vi skulle ha mkt roligt ihop.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Manfred10

Inlägg av Manfred10 »

Sitter vid plattan och är inte så haj på att citera då. Men bra jobbat med 3 km! Visst är det härligt när man känner att det lossnar? :D kul med triathlon och simträning! Jag vill oxå öva upp crawlen. Susan, alltid på topp! :D du är ju värsta ptn! ! Ingen utbildning på G?

Min vecka
19 sjuk :-( flunsa och febertopp efter sthlmshelgen
20 styrka med olga
21 Cykel med kärran 14 km
22 vila
23 styrka
24 styrka+cykel med kärran och 2 barn direkt efteråt 14 km
25 cykel ensam, 2, 1 mil

Har haft lite ont i svanken i veckan och hoppas verkligen att det inte har med löpningen att göra. :shock: :shock: :shock: :cry:

Boktips har jag oxå "born to run, jakten på löpningens själ" Christopher Mcdougall. Kanonbra!

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"