Alternativ till flaska

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Tin
Rådgivare/advisor

Alternativ till flaska

Inlägg av Tin »

Hej,
min minsta, nu 8 månader har inte listat ut hur en flaska fungerar.
Ut matsynpunkt spelar det ingen roll då hon äter mat och inte ersättning. Men hon måste ju få i sig vatten.

Har provar pipmugg (friflödande) och ett vanligt glas men det är svårt att inte spilla hejdlöst. Så har ni några tips om hur man får vatten i en liten en som inte fattar sugtekniken?

kram Tin
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
SaraMilana

Re: Alternativ till flaska

Inlägg av SaraMilana »

Åh, här hade vi också drickproblem... Vi provade alla tänkbara muggar och flaskor men inget funkade. Oftast åkte det ut som en "skojig" liten fontän... :roll:

Jag har för mig att det lossnade när jag tröttnade på hälla i och det bara åkte ut. Då började liten själv signalera när hon ville dricka istället och då gick det ner. Fram tills dess brukade jag blanda i massa vatten i fruktpureerna för att hon åtminstone skulle få i sig vätska.

:heart:
Tin
Rådgivare/advisor

Inlägg av Tin »

Jamen precis så blir det, en liten fontän men vatten sprutas ut och ner över haklappen i bästa fall.

Så du menar att bara ha pipmuggen med vatten bredvid liten åsså får hon själv "säga till" om och när hon vill ha?

Och när jag ändå skriver, några tips på god morgongröt? Hon vägrar också köpegröt. :)

kram Tin :heart:
Lilla O född 2010-02-04 (42+1)
Standardmodellat sedan 13 mars då hon var drygt 4 veckor.

Lilla M född 2012-11-29 (39+0)
SM från början, vad annars ;)
SaraMilana

Inlägg av SaraMilana »

Tin skrev:Så du menar att bara ha pipmuggen med vatten bredvid liten åsså får hon själv "säga till" om och när hon vill ha?
Ja precis, det kan ju vara värt ett försök i alla fall! Jag tror iofs att detta var kring 10 månader, men jag har för mig att hon hajade blixtsnabbt att hon fick vatten när hon pekade på muggen, istället för att bli ihälld när hon inte ville ha. :D

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"