Hej!
Vi har en underbar dotter som blev ett år igår. Från att hon var elva månader har vi använt oss av verktygen för att lära henne somna själv. Det har faktiskt gått över förväntan med tanke på att hon sovit i princip vid mitt bröst mellan oss tills dess
Vi följer ganska precis schemat A.W har lagt ut som ex. för Gustav( tror jag han hette
Men som vid fm och ibland em-lurarna lägger vi henne i sängen och ramsar...Sedan börjar lilla gumman sin repetoar som innebär kasta kudden på golvet, nappen
Ska vi bara låta henne hållas tills....tills vad? Tills hon börjar skrika av trötthet och då RAMSA eller GÅ IN? Vilket av dem? Just nu känns det som att vi går in för mycket och för snabbt och lägger ner henne
På kvällen går det superbra,ofta behöver vi bara ramsa en gång för hon somnar fort. Men min andra fråga gäller när hon vaknar på natten, vilket hon gör mellan 2-4 ggr. Inatt höll jag på i 1,5 timme ca för hon somnar(eller bara tystnar) i ca fem minuter för att sen börja igen med "dödskriket" som min man kallar det så fint