Träning 2013
Re: Träning 2013
Bra jobbat med styrkan Anna! =D> =D> =D>
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Hej på er
Anna- för info om EGF-1-värden och 5:2, kolla in vetenskapens värld sommarspecial på SVTPlay, gick för några veckor sedan. Det och avsnittet innan innehöll mycket för mig nytt om träning och kost.
Bra jobbat alla, vad mycket ni tränar. Blir lite putt på mig själv, varför lyckas inte JAG få in så mycket träning
Veckans
Mån: Vila
Tis: Cirkelpass helkropp á la Olga.
Ons: I spåret: (4 min jogg + 2 min gå)*5
Tors: klassisk planka 3*1 min, sidoplanka 3*30 sek på varje sida
Fre: Cirkelpass som tisdag
Lör: Vila
Sön: 30 grader varmt, jag ORKAR inget
Träningen: njae
Kosten: njae
Anna- för info om EGF-1-värden och 5:2, kolla in vetenskapens värld sommarspecial på SVTPlay, gick för några veckor sedan. Det och avsnittet innan innehöll mycket för mig nytt om träning och kost.
Bra jobbat alla, vad mycket ni tränar. Blir lite putt på mig själv, varför lyckas inte JAG få in så mycket träning
Veckans
Mån: Vila
Tis: Cirkelpass helkropp á la Olga.
Ons: I spåret: (4 min jogg + 2 min gå)*5
Tors: klassisk planka 3*1 min, sidoplanka 3*30 sek på varje sida
Fre: Cirkelpass som tisdag
Lör: Vila
Sön: 30 grader varmt, jag ORKAR inget
Träningen: njae
Kosten: njae
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Lillasyster mars 2012
Hej alla härliga träningsmänniskor!
Vad kul att få läsa att ni tränar på så bra!
anna: Jättebra att du märker resultat! =D> Kul! "You are your own gym" - det är en app va? Blev lite nyfiken att testa den
.
GulligaA och Manfred10: Härligt med både Olga-pass och löpning. Duktiga är ni! =D>
Den här 5:2 har jag aldrig hört talas om
. Den nyheten har inte nått till min småstad än
. Jag håller mig till LCHF och tycker jag mår bra av det.
Plankor kör jag varje dag, tre st. Nu i skrivande stund bestämmer jag mig gör att göra fyra st varje dag. Runt en minut klarar jag. Vad ligger ni på, tidsmässigt på era plankor?
Var iväg på ett utomhuspass med friskis och svettis-gympa och körde ett styrkepass hemma = min träning för denna vecka
.
Kan bli bättre men jag är glad för att jag tränar det jag planerat.
Ha en skön vecka!
Vad kul att få läsa att ni tränar på så bra!
anna: Jättebra att du märker resultat! =D> Kul! "You are your own gym" - det är en app va? Blev lite nyfiken att testa den
GulligaA och Manfred10: Härligt med både Olga-pass och löpning. Duktiga är ni! =D>
Den här 5:2 har jag aldrig hört talas om
Plankor kör jag varje dag, tre st. Nu i skrivande stund bestämmer jag mig gör att göra fyra st varje dag. Runt en minut klarar jag. Vad ligger ni på, tidsmässigt på era plankor?
Var iväg på ett utomhuspass med friskis och svettis-gympa och körde ett styrkepass hemma = min träning för denna vecka
Kan bli bättre men jag är glad för att jag tränar det jag planerat.
Ha en skön vecka!
R född aug-07 kurad feb-08
P född maj-09 SM från start
S född apr-10 SM från start
Gulliga A, ska kolla det! Själv läste jag bara kort och gott en artikel i en dagstidning om denna kille som även bloggar om det: http://mryeah.com/
Tutan: You are your own gym" är en app jag fick tops av från Tilda här i tråden. Superbra, och som sagt har det gett resultat!
Jag kör 1-minutsplankor, med paus mellan varje. Har ju utmanat mig själv på en plankutmaning och det ångrar jag (nästan) nu!
Denna vecka blir det 6 om dagen för att få ihop till 40 min... Fortsätt med dina 4, så vet jag att någon mer kämpar!
Förra veckan blev det 6 pass:
Mån: YAYOG överkropp 36 min + 4 plankor
Tis: YAYOG underkropp 36 min + 4 plankor
Ons: YAYOG överkropp 36 min + 4 plankor
Tors Powerwalk/jogg med sambon 45 min + 4 plankor
Fre: YAYOG core 36 min + 4 plankor
Lör: 2 plankor
Sön: Stavgång i skogen 50 min + 8 plankor (eftersom jag glömde bort alla igår straffade det sig...)
kram anna
Tutan: You are your own gym" är en app jag fick tops av från Tilda här i tråden. Superbra, och som sagt har det gett resultat!
Jag kör 1-minutsplankor, med paus mellan varje. Har ju utmanat mig själv på en plankutmaning och det ångrar jag (nästan) nu!
Förra veckan blev det 6 pass:
Mån: YAYOG överkropp 36 min + 4 plankor
Tis: YAYOG underkropp 36 min + 4 plankor
Ons: YAYOG överkropp 36 min + 4 plankor
Tors Powerwalk/jogg med sambon 45 min + 4 plankor
Fre: YAYOG core 36 min + 4 plankor
Lör: 2 plankor
Sön: Stavgång i skogen 50 min + 8 plankor (eftersom jag glömde bort alla igår straffade det sig...)
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej Alla,
är ju lite sen som alltid med min rapportering men så är det när man har fullt upp.
Så här kommer den:
Mån 1/7 - Styrketräning - armar, axlar, rygg
Tis 2/7 - MBC-pass som jag höll och även tränade en del, Cardio PW på band med maxlutning 15 och 5 km/tim i 20 min.
Ons 3/7 - Styrketräning mage och armar
Tors 4/7 - Styrketräning, grymt benpass
Fred 5/7 - Styrketräning - armar, rygg, mage
Lör 6/7 - Vila + MBC pass där jag både instruerade och tränade lite.
Sön 7/7 - Styrketräning - mage, rygg
Och så kör jag vidare den här veckan eftersom vi drar på semester i morgon och jag inte kommer ha tillgång till dator så frekvent.
Mån 8/7 - vila, och så körde jag ett MBC-pass med mannens springkompisar, gissa om de fick jobba hårt, härligt var det och helt slut blev de. De muttrade något om att det var synd om Anders som levde med en slavdrivare.
Tis 9/7 - Styrketräning - armar, axlar + Cardiopass PW på band med maxlutning 15, 5 km/tim och 20 min. Fick ju göra två pass idag eftersom jag inte hann med de ena igår. Så kan det bli.
Ons: Styrketräning - armar, bröst, rygg
Tors: Styrketräning - ben, rumpa, rygg (skriver det nu men gör det naturligtvis i morgon, tidigt, tidigt på morgonen innan vi far på semester)
Kram Susan
är ju lite sen som alltid med min rapportering men så är det när man har fullt upp.
Så här kommer den:
Mån 1/7 - Styrketräning - armar, axlar, rygg
Tis 2/7 - MBC-pass som jag höll och även tränade en del, Cardio PW på band med maxlutning 15 och 5 km/tim i 20 min.
Ons 3/7 - Styrketräning mage och armar
Tors 4/7 - Styrketräning, grymt benpass
Fred 5/7 - Styrketräning - armar, rygg, mage
Lör 6/7 - Vila + MBC pass där jag både instruerade och tränade lite.
Sön 7/7 - Styrketräning - mage, rygg
Och så kör jag vidare den här veckan eftersom vi drar på semester i morgon och jag inte kommer ha tillgång till dator så frekvent.
Mån 8/7 - vila, och så körde jag ett MBC-pass med mannens springkompisar, gissa om de fick jobba hårt, härligt var det och helt slut blev de. De muttrade något om att det var synd om Anders som levde med en slavdrivare.
Tis 9/7 - Styrketräning - armar, axlar + Cardiopass PW på band med maxlutning 15, 5 km/tim och 20 min. Fick ju göra två pass idag eftersom jag inte hann med de ena igår. Så kan det bli.
Ons: Styrketräning - armar, bröst, rygg
Tors: Styrketräning - ben, rumpa, rygg (skriver det nu men gör det naturligtvis i morgon, tidigt, tidigt på morgonen innan vi far på semester)
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Rättelse från förra veckan. Det fanns bara tid till ett cykelpass i helgen däremot blev det 3 plankor på söndag i alla fall. Jag gör mina plankor; vanliga, sidoplankor och rak planka på boll i en dryg minut inte i 3 minuter som jag skrev sist.
x 3 ska det ju vara.
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Hej alla
Hemma någon?
Min vecka:
Mån: Cirkelpass styrka hela kroppen
Tis: Plankövningar
Ons: Backträning i spåret. Gick inget vidare, blev toktrött på en gång. Men man måste ju börja någonstans.
Tors: Plankövningar
Fre: vila
Lör: vila
Sön: enkla magövningar
Och så lite gnäll
Det känns inte så bra i kroppen, det knäpper i ena knäet hela tiden, och båda knäna ömmar när jag går i trappor. Inte när jag tränar dock. Har jag gått ut för hårt med benövningarna? Eller behöver kroppen vänja sig?
I början av året var jag jätteduktig med plankövningarna, sen har jag slarvat rejält tips för några veckor sedan. Och då började jag där jag slutade. Men jag hittar inte muskeln riktigt. Får ont i ryggen och hela magen blir alldeles spetsig under övningen. Så jag börjar om från början med magövningarna. Bör jag tar det mer försiktigt med övriga styrkan då också? Benböj, utfall och armhävningar bl.a. Kräver ju också stark bål.
Hoppas det finns någon där ute som kan ge mig lite tips.
Hemma någon?
Min vecka:
Mån: Cirkelpass styrka hela kroppen
Tis: Plankövningar
Ons: Backträning i spåret. Gick inget vidare, blev toktrött på en gång. Men man måste ju börja någonstans.
Tors: Plankövningar
Fre: vila
Lör: vila
Sön: enkla magövningar
Och så lite gnäll
Det känns inte så bra i kroppen, det knäpper i ena knäet hela tiden, och båda knäna ömmar när jag går i trappor. Inte när jag tränar dock. Har jag gått ut för hårt med benövningarna? Eller behöver kroppen vänja sig?
I början av året var jag jätteduktig med plankövningarna, sen har jag slarvat rejält tips för några veckor sedan. Och då började jag där jag slutade. Men jag hittar inte muskeln riktigt. Får ont i ryggen och hela magen blir alldeles spetsig under övningen. Så jag börjar om från början med magövningarna. Bör jag tar det mer försiktigt med övriga styrkan då också? Benböj, utfall och armhävningar bl.a. Kräver ju också stark bål.
Hoppas det finns någon där ute som kan ge mig lite tips.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Lillasyster mars 2012
Hej!
Jodå, jag är hemma. Pappan jobbar och jag är hemma med barnen, nästan som vanligt
. Fast sommar. 8)
GulligaA: Jag har också problem med knäna. Precis som du skriver så knakar de och knäpper, när jag går i trappor och står på huk etc. Så har jag haft sen tonåren.... Tyvärr har det blivit lite mer ont senaste veckan när jag kommit igång med träningen igen.
Ökad dos styrketräning för musklerna kring knäna har jag blivit ordinerad av ett par sjukgymnaster under åren men, men... Har liksom inte prioriterat det. Knäna funkar ju hyfsat, inte springa och hoppa för mycket bara.
Tisdag och torsdag blev det Friskis och svettis-gympa för mig denna veckan. Underbart att gympa ute med dem nu på sommaren. Skönt!
Min utmaning om att göra fyra plankor per dag har fullföljts =D>
=D> . Senaste dagarna har jag även känt att jag kan öka från 1 min till 1,15 min och slagit nytt rekord på 1,30 min. \:D/ Maken min är imponerad, för han är inte i närheten av det
. Jag kämpar på och gör fyra plankor per dag även nästa vecka.
Ha en härlig vecka!
Jodå, jag är hemma. Pappan jobbar och jag är hemma med barnen, nästan som vanligt
GulligaA: Jag har också problem med knäna. Precis som du skriver så knakar de och knäpper, när jag går i trappor och står på huk etc. Så har jag haft sen tonåren.... Tyvärr har det blivit lite mer ont senaste veckan när jag kommit igång med träningen igen.
Tisdag och torsdag blev det Friskis och svettis-gympa för mig denna veckan. Underbart att gympa ute med dem nu på sommaren. Skönt!
Min utmaning om att göra fyra plankor per dag har fullföljts =D>
Ha en härlig vecka!
Hej!
Fortfarande hemma jag med, men på fredag sticker vi till Mölle en vecka!
Gulliga A: Jag vet inte sån´t här, hoppas någon annan gör det
Tror det kan stämma som Tutan skriver om att bygga upp musklerna runt, hur man nu gör det. Mina knän knäpper och har sig också, men det mer låter äckligt än gör ont. Simning och cykling borde väl vara skonsammast mot dina knän kanske?
Härligt med plankorna Tutan!! =D> Jag har också kämpat på med mina och det gick lite lättare när jag visste att det var fler som kämpade
Fick ihop mina 40 min plankor denna vecka, men det var tufft! Jag skulle INTE klara 1,30, nu blev jag imponerad av dig! Jag kör 1 minut per planka och hela jag skakar. Ont i ryggen får jag också.
Nästa vecka ska jag tydligen fixa 50 min plankor enl. utmaningen, var det så Tilda??
Nåväl, 5 pass blev det i veckan:
Mån: YAYOG överkropp 24 min + 6 plankor
Tis: YAYOG underkropp 24 min + 6 plankor
Ons: YAYOG överkropp 24 min + 6 plankor
Tors 6 plankor
Fre: Powerwalk 40 min, 6 plankor, 200 situps m.fl styrkeövningar
Sön: YAYOG core 24 min + 10 plankor eftersom jag missade gårdagens pga gäster...Puh
kram anna
Fortfarande hemma jag med, men på fredag sticker vi till Mölle en vecka!
Gulliga A: Jag vet inte sån´t här, hoppas någon annan gör det
Härligt med plankorna Tutan!! =D> Jag har också kämpat på med mina och det gick lite lättare när jag visste att det var fler som kämpade
Nästa vecka ska jag tydligen fixa 50 min plankor enl. utmaningen, var det så Tilda??
Nåväl, 5 pass blev det i veckan:
Mån: YAYOG överkropp 24 min + 6 plankor
Tis: YAYOG underkropp 24 min + 6 plankor
Ons: YAYOG överkropp 24 min + 6 plankor
Tors 6 plankor
Fre: Powerwalk 40 min, 6 plankor, 200 situps m.fl styrkeövningar
Sön: YAYOG core 24 min + 10 plankor eftersom jag missade gårdagens pga gäster...Puh
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Hej på er!
Vad ni jobbar på bra! =D> mitt i sommaren och allt. 8)
8/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
9/7 intervaller i backe på gården. Sista vändorna med barnvagn för då tröttnade lillebror på att bara titta på. 30 min
10/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
11/7 vila
12/7 cykel med ett barn 14 km och 3 plankor
13/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
14/7 löpning 13, 2 km
Tjingeling!
Vad ni jobbar på bra! =D> mitt i sommaren och allt. 8)
8/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
9/7 intervaller i backe på gården. Sista vändorna med barnvagn för då tröttnade lillebror på att bara titta på. 30 min
10/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
11/7 vila
12/7 cykel med ett barn 14 km och 3 plankor
13/7 cirkelträning 4 cirklar och 12 plankor
14/7 löpning 13, 2 km
Tjingeling!
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Jag tränar inte organiserat, har hittills haft ett vardagsliv, jobb och intressen som varit fysiska. Nu skulle jag dock behöva ta mig an lite träning, och funderar på dans och yoga i höst. Kan tas med in i vardagsrummet hemma också tänkte jag.
Idag på semestern gjorde jag utöver badning detta träningspass:
HUR SMART ÄR DIN HÖGERFOT? FÖRSÖK ÖVERLISTA DEN!
1. Sitt ned, lyft din högra fot och rotera den medurs.
2. Skriv samtidigt siffran 6 med högra handen i luften.
Ändrar din fot riktning? Prova igen! Och igen, och igen...
Riktigt svettigt faktiskt! Fast mest i huvudet kanske...
Idag på semestern gjorde jag utöver badning detta träningspass:
HUR SMART ÄR DIN HÖGERFOT? FÖRSÖK ÖVERLISTA DEN!
1. Sitt ned, lyft din högra fot och rotera den medurs.
2. Skriv samtidigt siffran 6 med högra handen i luften.
Riktigt svettigt faktiskt! Fast mest i huvudet kanske...
Förälder till son född 07, BB-fostrad, SHN-kurad en månad vid 2 års ålder
Kort-rapport! 8)
Kört mina plankor, tre per dag denna vecka. Nytt rekord på 2 minuter
. Kollade på Allsången och sjöng med i "Eloise" och glömde nästan bort att det var jobbigt
Har börjat göra benböj/squats när jag borstar tänderna. Nånting är bättre än ingenting!
Ett Friskis-gympapass utomhus i 25-gradig värme.
Blivit inspirerad av maken att ställa upp i ett lokalt minitriathlon nästa sommar (200 m simning, 10 km cykling, 4 km löpning). Känns som en rolig och lagom utmaning för mig. Ett träningsprogram är ett måste, det är steg 1. Ska googla, tar gärna emot tips!
Kör på tjejer! =D>
Kör på tjejer! =D>
JAA! Hjälp vad svårt, men kul!Alma skrev:
Alma: Jag gillar också dans
Veckan som varit:
Löpning 30 min ca 3,5 km
Studsmatta 20 min+magövningar
Cirkelträning med fokus på armar 40 min
Löpning i lugn takt 40 min ca 3,5 km
powerwalk+mage 50 min
Observera att jag har som mål att träna två gånger i veckan fortfarande. Kolla bonusen! \:D/ Riktigt stolt över mig själv. Har tränat för att jag tycker det är roligt och då känns det som att jag är påväg åt rätt håll igen.
Nästa vecka lägger jag på ett pass till, tre gånger i veckan alltså. I sex veckor. Osv tills jag når fem pass i veckan som är mitt mål. Jag är nöjd om jag stannar på fyra. I varje fall detta året. 8)
Vad bra ni kör på! Har inte läst allt ni skrivit men ska försöka läsa ikapp.
Kram Bea
Löpning 30 min ca 3,5 km
Studsmatta 20 min+magövningar
Cirkelträning med fokus på armar 40 min
Löpning i lugn takt 40 min ca 3,5 km
powerwalk+mage 50 min
Observera att jag har som mål att träna två gånger i veckan fortfarande. Kolla bonusen! \:D/ Riktigt stolt över mig själv. Har tränat för att jag tycker det är roligt och då känns det som att jag är påväg åt rätt håll igen.
Vad bra ni kör på! Har inte läst allt ni skrivit men ska försöka läsa ikapp.
Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa
född okt -07
och livsnjutaren Ellen
född april -11
och livsnjutaren Ellen
Tutan: jag är jättesugen att testa triathlon. Runners world har en egen avdelning för triathlon, där finns även bloggar och säkert bra träningsprogram.
Bluna: MYCKET bra bonus!
Min vecka
15/7 cirkelträning fokus armar 35 min + 9 plankor
16/7 lätt jogg i 30 min, mjuka upp kroppen efter mitt långa löppass i söndags....
17/7 cirkelträning fokus ben, 35 min samt 9 plankor
18/7 vila
19/7 cirkelträning fokus armar, 35 min samt 9 plankor
20/7 tävling!
11 km löpning i motvind. Jämtland på fötter. Nytt personbästa efter graviditet 3. Mycket nöjd. 1.08.48. 90 minuters dansande på kvällen= bra genomblödning= ingen värk och stelhet efter loppet. 8)
21/7 vila
Bluna: MYCKET bra bonus!
Min vecka
15/7 cirkelträning fokus armar 35 min + 9 plankor
16/7 lätt jogg i 30 min, mjuka upp kroppen efter mitt långa löppass i söndags....
17/7 cirkelträning fokus ben, 35 min samt 9 plankor
18/7 vila
19/7 cirkelträning fokus armar, 35 min samt 9 plankor
20/7 tävling!
21/7 vila
Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903