Lilleman som vill bli frisk

Många föräldrar har hittat lösningar som fungerar för deras barn, men som inte nödvändigtvis kommer från IAHP. Ex. homeopati, dieter, kosttillskott o.d.
Här kan man diskutera.
Skriv svar
inger
Kontakt:

Re: Lilleman som vill bli frisk

Inlägg av inger »

Läser och håller tummarna.
Beundrar er mycket. :heart: :heart:

Vilket hästjobb!
Två underbara tonåringar

http://barnboksnatet.blogspot.com/
videunge

Inlägg av videunge »

Ja ni har det verkligen jättetufft. jag läser och beundrar och hejar på er allt jag kan! [-o<

Kram :heart: :heart: :heart:
Mamma till:
L- 2008-07-30 kurad
En ängel som vände om-10
O- 2011-02-18 SM från start
N- 2012-11-06 SM från start
A- 2018-03-21 SM från start
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Tack för erat fortsatta intresse för vår situation, ni som läser och ni som tänker på oss. Kärlek. :heart:

Nu ska jag försöka skriva lite till. Tiden saknas härborta men tankarna måste UT!

Försöker hålla det kort på ngt vis så jag hinner med.

Vi hade 17 olika kosttillskott att ge vår son på vår lista efter div mätningar. Det var ett helsicke att få i dem och hur jag än letar är det uppenbart att ALLA mutar barnet med ngt- hur annars ska den lilla munnen gå med på att ta det hela... :?:

Frukt alltså. Så med ytte pytte lite frukt gick vi sakta i mål. 17 olika preparat är mkt men det är inte allt. Kosttillskotten kommer i olika styrkor så det blev totalt 29 KAPSLAR!! :shock:

Men jag fixade och trixade. Det blev 3 stadiga matskedar kosttillskott per dag och försöka svälja... Arma barn,

Blev han superduper? Nej. Han blev tillsist lika dålig som när han åt gluten... Sov gjorde han inte heller. Alls nästan. Han kunde vara uppe fr 12 på natten till 5:30 på morgonen. Vi höll på att gå under. Många tårar och sömnlösa timmar senare bestämde jag mig. Nu struntar jag i detta! Jag slutade tvärt och gav min son den dagen jordgubbar om han ville och chips om han hade lust. Han gick från att ha mer eller mindre diareé i ett års tid till att få en normal avföring...Snacka om förvirrad. Sen började han prata och flaxande gick från att pågå KONSTANT hela dagen till några flaxningar per dag! Underbart, konstigt.

Men sen kom det igen. Bakslaget. Han började få utbrott för allt och inget, grät hela dagen- nästan, och talade obegripligt. Knappt ngn ögonkontakt.

Han började hoppa på oss och slåss hela natten så ingen sömn gick att fås. Tillsist fick jag nog, Jag hämtade våra Melatonin tabletter och gav hon. 2 min senare sov gossen utmattad och tungt. Han sov hela natten och halva dagen. Sötnosen var slut och det visste jag även om läkarna på KS hävdade att detta var helt normalt. Normalt för att vara autistisk alltså... :evil:

Helt plötsligt började Bebispojken tala. Ekotalet försvannoch flaxningarna var nu nästan HELT borta....

Eftersom jag inte vill göra honom beroende av Melatoninet så gav jag det bara två nätter i rad. Sedan tog jag bort frukten igen samt stärkelse.

Nu får han sin buljongsmoothies .- Dvs kall grönsakssoppa. :wink: Och kött av olika slag. Mest ungsbakat.

Idag är han lugn. Kan prata ok och flaxar knappt :!:

MB12 nässpray- trodde detta skulle vara en baggis att ge. NEHEJ. Det var hemskt svårt. Oj vad sonen protesterade! Wow, blev helt svettig men nu efter två månaders kamp tar han den utan minsta reaktion OCH han har sedan två dagar tillbaka PERFEKT ÖGONKONTAKT och en liiiiite bättre kognition. Det är helt fantastiskt. Det tär verkligen att aldrig få ögonkontakt med sitt barn. Jag blir nästan lite knäpp på ngt vis...

Återkommer med mer. Ska nu laga mellis!

Återigen gick jag in på den smala vägen.
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Jag är stum av beundran. Och kan bara säga tack för att du delar med dig till oss. :heart: :heart: :heart:
Två underbara tonåringar

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Fina Luvisen, vilken resa, vilka grejer ni måste gå igenom. Vilken lycka när du märker skillnad!

Vad jag förstår blir man inte beroende av melatonin, men det finns för lite forskning på det. Jag menar om han inte kan producera eget tillräckligt, skall han då inte få det vi medz istället? Sömn är ju livsviktigt och att få rätt djupsömn får man ju bara av melatonin. Kan vara värt att köra lite längre eller ta till för att komma förbi svackor. Men det kan också vara värt att överväga melatonin i resten av livet om han gör stora framsteg av det? Bara en hög tanke.

Har ni provat tryptofan? det är förstadie till melatoninet och kanske mera natruligt tänker jag? Fick du flytande melatonin eller Circadin tabletter som är en depot tablett?

Kramar och massa kärlek och tankar till er! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
mari

Inlägg av mari »

Tittade in här tillfälligt. Har läst hela tråden. Jag är djupt imponerad.
Din son har helt klart valt rätt mamma. :heart:

Jag tror att det är bra om han lär sig att sova utan medicin. Medicin är alltid medicin oavsett om den är beroendeframkallande eller inte.

Men du känner bäst i magen vad som fungerar och inte.
Hurra för dig. =D>
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Har mkt mer att berätta men vardagen går fortf för det mesta isär för mig med två älsklingar som behöver extra hjälp och lotsning...
TorsMamma skrev:Vad jag förstår blir man inte beroende av melatonin, men det finns för lite forskning på det.
Snackade med DAN läkaren om detta och han sa att det finns forskning som indikerar att melatoninet är lika viktigt som D-vit och att de flesta inte får i sig tillräckligt. Forskaren i Italien som kollar på detta rekommenderar att man tar både dag och kvällstid , låga doser ofta.
Ang detta med att bli beroende sa doktorn klart :NEJ. Det blir man inte. Han sa även att OM det skulle vara så så vet vi idag alldeles för lite om hela produktionskedjan för att kunna reparera denna ändå. Vi måste veta alla steg som tas innan Melatoninet bildas och vart i kedjan som det går fel för att kunna åtgärda. Så han sa, ge det och ge MKT. Så det lugnade mig. Jag ger Bebispojken detta änsålänge jag ser framsteg, speciellt i leken med sin syster. Han bjuder nu alltid in henne i sin lek så det är superduper. De kan också leka fint parallellt. Tillsammans kan de dock inte leka , då blir det mkt missförstånd och slutar men gråt. Så dit har vi inte kommit än.
TorsMamma skrev:Sömn är ju livsviktigt och att få rätt djupsömn får man ju bara av melatonin.
Håller med 100 %!
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Vad glad jag är att ni äntligen fått ordning på sömnen för dem båda, det är ju oftast nyckel 1!

Sen kommer kosten och allt det där andra. Du gör ett strålande jobb, ni är så fantastiska!!
KRAM! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

TorsMamma skrev:Har ni provat tryptofan?
Japp, men tyvärr blev han mer autistisk av det... :roll:
TorsMamma skrev:Fick du flytande melatonin eller Circadin tabletter som är en depot tablett?
Vi fick flytande utskrivet av KS läkaren. Det innehåller dock ett konserveringsmedel som visar sig orsaka ep-anfall hos barn med autism... SÅ vo lägger det på hyllan. Bebispojken ska in för undersökning ang EP. KS läkaren tror han har små anfall, DAN läkaren säger att han säkert har det och att medicinering hjälper MEN att ORSAKEN till anfallen är en bakterie med STOR sannolikhet. Bakterien heter Clostridia. Det finns godartade och elakartade. Den elakartade orskar allt möjligt hemkst och är svår att få bort. Man måste ta stora mängder probiotika ( en speciell typ) och oftast även läkemedel. Vi testade läkemedel och det hjälpte ASAP. MEN den har ju läskiga biverkningar som vi inte såg till men jag vill inte heller se dem om ni förstår vad jag menar. Så jag testade probiotika men det hjälpte inte. Men strikt diet och en mindre åtgärdpkt har hjälpt...Som vanligt är min gosse ett mysterium. Men det som funkar funkar.

Vi ger honom nu ett Melatonin som vi köper fr USA. Fri frå allt som han inte sak ha och är en Slow-release tab. Den är liten så den får gossen ned utan probs. Så nu sover han gott...OFTAST. Inte alltid dock... :roll:

Tack för all värme. :heart: :heart:
SM rookie
inger
Kontakt:

Inlägg av inger »

Tack för att du delar med dig.

Minns att vår homeopat sa att det finns inte två barn med autism som är likadana.

De orden dyker upp nu när jag läser vad du skriver. tycker att er resa bekräftar detta. :heart:
Två underbara tonåringar

mari

Inlägg av mari »

Luvisen skrev: Snackade med DAN läkaren om detta och han sa att det finns forskning som indikerar att melatoninet är lika viktigt som D-vit och att de flesta inte får i sig tillräckligt. Forskaren i Italien som kollar på detta rekommenderar att man tar både dag och kvällstid , låga doser ofta.
Ang detta med att bli beroende sa doktorn klart :NEJ. Det blir man inte.
TorsMamma skrev:Sömn är ju livsviktigt och att få rätt djupsömn får man ju bara av melatonin.
Håller med 100 %!
Tack, man lär sig nytt hela tiden och fantastiskt mycket nytt bara av att läsa i den här tråden.
Rörd a v allt du delar med dig av. :heart:
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Kram till er skönt ni hittade detta. Mer än jag kände till om ep.

Tor 2006

TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Bara en tanke...

Men är det en bakterie borde kolloidalt silver ge fantastiska resultat...

En av de få saker som exempelvis botar neuroborrelia och candidavamp.

Kram!
Tor 2006

Luvisen

Inlägg av Luvisen »

mari skrev:Tack, man lär sig nytt hela tiden och fantastiskt mycket nytt bara av att läsa i den här tråden.
Rörd a v allt du delar med dig av.
:) :heart:
inger skrev:Minns att vår homeopat sa att det finns inte två barn med autism som är likadana.

De orden dyker upp nu när jag läser vad du skriver. tycker att er resa bekräftar detta.
Ja...tyvärr. :( :) :( Det e bra att de är olika och ändå hoppas jag att ngt av det som funkat för andra ska funka för oss... [-o<
TorsMamma skrev:Bara en tanke...

Men är det en bakterie borde kolloidalt silver ge fantastiska resultat...

En av de få saker som exempelvis botar neuroborrelia och candidavamp
Yep, I am on it. :wink: Kollar på silvret.

Dock behövs det inte längre av just den anledningen. Vi fick bort "ep anfallen" ( om det nu var det...han ska testas snart men nu har han ju inga sådana märkligheter för sig....

Hur ser det ut? Kan man undra. I vårt fall såg det ut så här. Bebispojken sitter och läser en bok. Plötsligt ställer han sig upp och börjar gå runt i cirklar. Blicken är fäst i fjärran och han lystrar inte till sitt namn. Sen börjar han att göra märkliga ljud. Djupa från magen- kan inte beskriva det så bra. Det är ett slags mörkt hummande.)

Men det fick jag bort enligt följande:

1) Återgick till vår diet utan frukt. - han fick ju helt normal avföring när han började äta chips och bär men efter 2 dgr så blev han hård i magen och gick inte på toa på 4dgr. Så därför tvärbromsade jag och återgick till vår diet.
2) Började ge honom Lactobacillus Acidophilus i stora mängder ( 10 + miljarder per capsel) Dessa är fr USA. Förstås.. :roll: De har inga tillsatser av ngt slag och är rena , dvs de kommer inte i ngn mix med andra Lactobacillus. Den har typen av rena Acidophilus probiotika har jag inte funnit ngn annan stans än USA... Jag ansåg det viktigt att prova eftersom när man undersökt barn med autism som har språkförseningar eller är icke verbala så saknar de just den här bacillusen. Så även min son. Han hade ju inga Lactobacillus överhuvudtaget.... Nåväl. Jag gav honom detta varje morgon. Ungen börjar tala. Japp, det stämmer. Bacillus hjälper oss att tala tydligen....
Nu talar han helt och rent? Nja. Näe förstås inte men renare är det och MER ord som jag förstår. Och det är oerhört skönt för alla. Hoppas på mer längre fram om man säger. Vi får se- får utvärdera mera längre fram.
3) Fiskolja med nattljusolja + MB12 sprayen varje dag.

That's it. Och Bebispojken blev återigen märkbart bättre.
Slutade flaxa, trippa på tår, snacka nonsens i långa haranger, skratta konstigt åt allt och inget, självstimulera, fladdra runt likt en nattfjäril- aldrig still, vara vaken om nätterna.

Och det var fantastiskt sen blev han sämre igen. Ingen vet varför. Echolalin var på topp, allt ovanstående kom tillbaka. Dock inte det där EP liknande. :thumbsup:

Så nu kikar vi på silvret... Håhå ja ja. Vart ska denna resa ta vägen?

Vi har nya stora planer. Återkommer med mera så fort det gått i lås.

Kram!
SM rookie
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Kram på er. säg till om jag kan göra något för er? :D
Tor 2006

Skriv svar

Återgå till "Frågor om alternativa vägar som inte är IAHP"