Beundrar er mycket.
Vilket hästjobb!
Snackade med DAN läkaren om detta och han sa att det finns forskning som indikerar att melatoninet är lika viktigt som D-vit och att de flesta inte får i sig tillräckligt. Forskaren i Italien som kollar på detta rekommenderar att man tar både dag och kvällstid , låga doser ofta.TorsMamma skrev:Vad jag förstår blir man inte beroende av melatonin, men det finns för lite forskning på det.
Håller med 100 %!TorsMamma skrev:Sömn är ju livsviktigt och att få rätt djupsömn får man ju bara av melatonin.
Japp, men tyvärr blev han mer autistisk av det...TorsMamma skrev:Har ni provat tryptofan?
Vi fick flytande utskrivet av KS läkaren. Det innehåller dock ett konserveringsmedel som visar sig orsaka ep-anfall hos barn med autism... SÅ vo lägger det på hyllan. Bebispojken ska in för undersökning ang EP. KS läkaren tror han har små anfall, DAN läkaren säger att han säkert har det och att medicinering hjälper MEN att ORSAKEN till anfallen är en bakterie med STOR sannolikhet. Bakterien heter Clostridia. Det finns godartade och elakartade. Den elakartade orskar allt möjligt hemkst och är svår att få bort. Man måste ta stora mängder probiotika ( en speciell typ) och oftast även läkemedel. Vi testade läkemedel och det hjälpte ASAP. MEN den har ju läskiga biverkningar som vi inte såg till men jag vill inte heller se dem om ni förstår vad jag menar. Så jag testade probiotika men det hjälpte inte. Men strikt diet och en mindre åtgärdpkt har hjälpt...Som vanligt är min gosse ett mysterium. Men det som funkar funkar.TorsMamma skrev:Fick du flytande melatonin eller Circadin tabletter som är en depot tablett?
Tack, man lär sig nytt hela tiden och fantastiskt mycket nytt bara av att läsa i den här tråden.Luvisen skrev: Snackade med DAN läkaren om detta och han sa att det finns forskning som indikerar att melatoninet är lika viktigt som D-vit och att de flesta inte får i sig tillräckligt. Forskaren i Italien som kollar på detta rekommenderar att man tar både dag och kvällstid , låga doser ofta.
Ang detta med att bli beroende sa doktorn klart :NEJ. Det blir man inte.Håller med 100 %!TorsMamma skrev:Sömn är ju livsviktigt och att få rätt djupsömn får man ju bara av melatonin.
mari skrev:Tack, man lär sig nytt hela tiden och fantastiskt mycket nytt bara av att läsa i den här tråden.
Rörd a v allt du delar med dig av.
Ja...tyvärr.inger skrev:Minns att vår homeopat sa att det finns inte två barn med autism som är likadana.
De orden dyker upp nu när jag läser vad du skriver. tycker att er resa bekräftar detta.
Yep, I am on it.TorsMamma skrev:Bara en tanke...
Men är det en bakterie borde kolloidalt silver ge fantastiska resultat...
En av de få saker som exempelvis botar neuroborrelia och candidavamp