en annan sak med denna kur...blir man inte väldigt bunden?...jag menar om man nu ska iväg någonstans och man har dessa sovtider att ta hänsyn till....och i mitt fall där pojken vagnas och sover i vagnen.....eller om man ska åka bort med bil i 4 tim .....hur gör man då?....eller som idag åka och hämta någon på flyget vid 22....
sen att vänja barnet med att sova med ljud ....hur har ni gjort...jag har tvn på men det kommer ju iblnd sånna plötsliga ljud att han vaknar....ligger ert barn alltid i sovrummet oavsett vagn eller säng...eller sover han ute hos er i lägenheten på dagarna bland allt ljud...eller är det ljud på avstånd(dvs det som hörs genom dörren in till sovrummet)
hälsningar Vicky
bunden
-
Gäst
8) Vad jag vet så finns det allmänna kommunikationer till och från flygplatser... Eller Taxi eller goda vänner som kan hjälpa till. Värt att pröva på om det nu handlar om mitt i natten-tider! Annars så kan man värma upp bilen, lyfta över det sovande barnet, lägga filt över (behöver altså inte klä på barnet) och köra ärendet. Därefter lägger man tillbaka barnet i sin säng som om inget hade hänt! Funkar bra på en färdigkurad bebis! Men jag tycker att det stör barnets sömn (så som det hade stört ens egen) så någon daglidags vana bör man inte göra det till - tycker jag.
tack för dina ord
innan jag började kura honom sov han nästan inget på dagarna och läggningen bestod av skrik och många uppvak på natten....
nu går läggningen bättre(även om jag har en egen liten variant att jag gungar med vyssanlullfötter)...sen sover han bättre på natten och under dagen sover han också men han är tröttare...är det vanligt i början?....eller är mitt schema då ej bra?....tex nu under vakenperioden var han lite grinig och grät och somnade nästan direkt av sig själv där han satt när han fick sin napp.....och då hade han bara varit vaken i bara c 1 timma....han är ju 10v och borde klara ca 2tim har jag hört....kan det bero på att jag fortfarande ammar på natten?...har tagit tag i dagarna först...
se mitt schema på "åsikter om schemat"
innan jag började kura honom sov han nästan inget på dagarna och läggningen bestod av skrik och många uppvak på natten....
nu går läggningen bättre(även om jag har en egen liten variant att jag gungar med vyssanlullfötter)...sen sover han bättre på natten och under dagen sover han också men han är tröttare...är det vanligt i början?....eller är mitt schema då ej bra?....tex nu under vakenperioden var han lite grinig och grät och somnade nästan direkt av sig själv där han satt när han fick sin napp.....och då hade han bara varit vaken i bara c 1 timma....han är ju 10v och borde klara ca 2tim har jag hört....kan det bero på att jag fortfarande ammar på natten?...har tagit tag i dagarna först...
se mitt schema på "åsikter om schemat"