Så hamnade vi här bland fnurrorna
Norah är nu 2 år och tre månader och vi har sedan två månader tillbaka haft knöliga läggningar och uppvak på nätterna.
Jag tänker säkert alldeles för mycket, vilket resulterat i att jag inte riktigt vet hur vi ska ta oss ur detta, så därför hoppas jag på lite kloka råd från någon som ser det hela lite utifrån.
Vi kan börja med läggningarna. Det är aldrig något problem vid själva läggningen, men efter ca 5-10 min kommer det diverse protester. Jag antar att det är rena trotsgrejer det handlar om för det kan handla om allt från att hon vill ha vatten till att hon vill byta blöja. Ofta kastas dessutom gosekaninen ut ur sängen.
Till en början ramsade vi och husljudade konsekvent, men efter konstanta protester i en timme eller mer så tycker jag att det är nog och går in och stoppar om och därefter blir det tyst. Eftersom hon till en början nöjde sig med att bli omstoppad så gjorde vi så (FEL....jag vet
Angående uppvak på nätterna så är det lite samma sak som vid läggningarna. I början ramsade vi, men med samma resultat som vid läggningarna. Så nu går vi alltså in och stoppar om på nätterna också eftersom hon somnar om på en gång då. I början var det oftast bara ett uppvak på nätterna.....men de har självklart blivit fler nu, ibland bara ett, men oftast två eller ibland tre.
Dessutom har vi problem med läckande blöjor nattetid (har provat flera olika sorter och storlekar utan förbättring) vilket gör att jag inte riktigt vet hur jag ska ta tag i nätterna heller. Blöta sängkläder är ju inte ett alternativ ](*,)
Så.....nu har vi alltså målat in oss i ett hörn och vet inte riktigt hur vi ska komma därifrån. Jag är fullt medveten om att vi har oss själva att skylla
Alla tankar på hur vi kan agera mottages tacksamt.
Ska vi helt enkelt köra en minikur och ramsa till det tar?
Norahsmamma