Hej!
Vi har samma larm som du nu köpt. Om jag har förstått det hela rätt så ska man inte använda larmet i vagn (utomhus) för att det är känsligt. I instuktionen står det att t ex vind kan påverka larmet. Om du ställer vagnen ute (eller såklart om du promenerar med vagnen) så rörs ju plattorna vilket innebär att larmet "tror" att barnet rör sig. Sedan kan jag tänka mig att larmet påverkas av fukt om det regnar, eller av kyla om det är kallt ute.
Att ha larmet i vagn inomhus bör inte vara något problem. Vi köpte en begagnad, gammal, stor liggvagn för 100 kr som jag sydde nytt innertyg till. Rymlig och skön. Den fick lilltjejen sova till dess att spjälsängen och eget rum introducerades vid 5 mån.
Du måste absolut ha två larm om du har tvillingar.
Vi har haft larmet i när vi vagnat, men det var under en begränsad tid. Men jag är ganska övertygad om att leverantören inte rekommenderar det och inte kan ta ansvar för fel på larmet om det används så. Frågan är bara vad som är praktiskt.
Första två nätterna på kuren så vakade vi. Då hade vi inget larm. Vi körde halva natten var. Tänk att där satt jag och kollade andning tills Lilltjejen vaknade och vagnats. Sedan fick mannen ta över. Vi ville helt enkelt inte vänta med kurandet. Å det gick bra! Tack vara Anna W, Mammut Maria och alla andra på detta forum (och det gamla). Det var 1½ år sen! Förlåt, var bara tvungen att skriva

Dipl. SHN-kurare!
Dotter 2004, Son 2006, Son 2008