Tack för era svar. Det känns bra att få saker o ting bekräftat.
Angående tumsugning/handsugning så har jag fixat ngt som kan kallas vantar o gjort som ett hål där jag sticker ut tummen o det verkar gjort viss skillnad för tösen! –Tack där Videunge för idén! (:
Sen har nätter, mornarna o lurarna börjar ordna upp sig allteftersom! Jag är numera oftast den som väcker! Ibland kan det vara lite otålighet innan 7 men hon styr upp det själv när hon inte hör ngn aktivitet o det fortsätter att vara mörkt. Sååå tacksam. Jag tror jag ligger på mina ”nålar” där i min säng för jag tror att inte riktigt vet hur jag ska kunna lugna henne. Buff funkar oftast dock då hon är ledsen, även om det känns som att det tar längre tid än önskat.. Men sådär på morgonen så blir det lätt att hon blir förbannad ist då hon inte får gå upp liksom så då har jag inte vetat vad göra… O göra husljud skulle få sambon att protestera… (ja, han har jag inte fått att läsa ngt ännu fr varken forumet el SHN-boken… men hans jobb är som det är o han säger att han inte har energin o det kan jag förstå när har jobbar >12 timmar/dag… Men det är en annan historia.) Och för att göra husljud måste jag ju gå upp o ut ur rummet o det hör hon förstås o förväntar sig kanske morgon…? Så när hon grymtar nu på morgonen är det dödstyst som gäller (solfjädrar typ sambon m en hand för att han ska ligga stilla o inte prassla m täcket…
Nu är det maten jag funderar över… Hon har jättesvårt att koncentrera sig på att ta bröstet… Allt är såå mkt roligare. Det är som att hon tar ”panikslurken” för att inte vara direkt hungrig, men sen är det jättesvårt att få henne att äta mer… Jag krumbuktar o prova alla möjliga o snudd på omöjliga ställningar. Går runt m henne, har mörkt i rummet, täcke/filt över oss. Men det sista främst gör henne arg… Hon verkar vilja ta bröstet men så släpper hon snabbt för att spana in ngt intressantare… Jag trugar på under timmen o brukar väl få i henne ngr droppar till sista 10 min ev om vi gjort ngt annat emellan. Har iofs börjar köra blöjbyte direkt ef lurarna så den pausen har vi inte mellan brösten… Men då gör vi annat ist som busar el social delaktighet aktiv som passiv, så det kanske ”funkar” lika bra eller så är det det inte gör… Kör nu smaksisar vid alla mål utom första o sista (nattslurken). Ligger dock fortfarande för lågt i mängd för att vara ”säker” på nätterna. Ska försöka få tag på ngn våg o se hur mkt hon får i sig. (Flaska tar hon inte så det tjänar inget till att pumpa ut o kolla.) Skedmaten är poppis dock. Kanske för poppis jfm BM/bröstet…
På bvc varnade sköterskan för att amningen nu när jag började m smakisar så tidigt.
Sen har jag vaccinångest… Sambon o jag är oense. Jag vill INTE ha ngn men det vill han utan att ens blinka tänker jag sig den kocktailen insprutad i tösen… Men det hör kanske inte riktigt hit på denna tråd…
Må så gott alla kloka!