Kura om efter barnvakt...???....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Klara&John

Kura om efter barnvakt...???....

Inlägg av Klara&John »

Hej!
Vi har kört sSHN nu på vår 11 månaders pojke i snart 7 månader.
Allt har gått relativt smärtfritt och han sover bra både på natt o lurar. Äter ganska bra och på sina tider (just nu inne i en "jag vill bara ha välling period" men annars äter bra som sagt)
Till problemet då:
Vi lämnade John och hans storasyster hos farmor o farfar en natt. Med alla hans "regler/ restriktioner" och schemat.
MEN så klart tig de upp honom när han vaknade vid 01.tiden på natten...Han var ledsen och säkert förvirrad, nytt sov ställe och andra människor. Var är vargen? Ja å vargen var ju där Hna blev upplysft tröstad och vargen hoppade upp o lade sig i hans säng... så att säga...

Nu är vi hemma och jag kör hårt på tider o mat/lek/samvaro så som vi brukar. Men han var super svår att lägga i kväll, skrek i ångest och rädlsa hysteriskt, tillslut gick jag in och buffade honom till lugn och ramsade ut (har inte behövt gjort detta sedan ngn gång i uppföljningsveckan)

Slog på datorn och hittade lite lugn pianomusik som nu går här utanför hans rum och jag hör hur han SNARKAR men fick ramsa gg 100 säkert...

Det är vad jag har gjort...

Men vad gör jag om nu detta fortskrider? Hur beter jag mig i morgon om läggning vid lurar och sänggående är likadant eller om han igen börjar vakna mitt i natten och är i panik?
HJÄÄÄLP behöver stöd o uppmuntran! :oops: :?:

mvh Maria och John
Mamma till Klara född 2010-11-28 och John född 2012-05-07 som började kuras den 14 nov-12
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Re: Kura om efter barnvakt...???....

Inlägg av Sarisparis »

Ja, det är väldigt lätt att rasera kurbygget. :roll: :lol:

Jag tror inte att ni behöver kura om, det borde räcka att med ramsan försäkra sonen om att ni visst har koll och att allt är precis som det ska. Jag skulle akta mig för att gâ in för mycket (det var ju det som gick "fel" hos barnvakten), utan istället lägga fokus pâ att göra allt precis som vanligt (allt är ju som vanligt :heart:) och svara pâ hans frâgor med ramsan. Glöm inte skrattet till go'nattet!

Lât gärna barnvakter vara med vid en vanlig läggning med er sâ att de fâr se med egna ögon att barnet tryggas av ramsan. Attityden är ju inget man bygger upp i en handvändning om man alltid nattat barn med kram och kel ända till insomningen.

Lycka till =D>

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"