Jag blir gaalen! När hatkänslorna sedan lägger sig blir jag ledsen...
Efter sjukhusvistelsen blev han ju sjuk/förkyld som jag skrev. Till och med så hög feber så vi blev rådda att åka till akuten IGEN och hänga där till midnatt innan det konstaterades att febern inte var kopplad till frakturen utan "bara" en rejäl förkylning...
Sen dess har jag/vi hållit dagarna inom schemat.
Jag tog förresten bort em-luren och förlängde fm-luren i samband med att vi kom hem från sjukhuset, eftersom jag oxå kände att "jag måste "göra" något också...". Så nu ser schemat ut enligt:
06.45 godmorgon
07.00 gröt
08.00 lite frukt el dyl
9.00 sova 45 min
11.00 Lunch
12.15-13.45 sov 1,5h
14.00 gröt
17.00 Middag
18.15 Gröt
18.45 Godnatt!
Han klarar eftermiddagarna/kvällarna helt ok utan em-luren, trött absolut men får i sig kvällsgröten och orkar krypa runt efter det.
Har det blivit bättre?? Ja och NEJ!
Har hållt mig till rådet från Norahsmamma, dvs gått in och stannat/buffat tills han nog somnat och sen ut med ramsan. Tre av fyra nätter har det räckt med EN gång. Några nätter nu senaste veckan har jag inte varit in alls, men han har vaknat alldeles för tidigt typ 5.30. Då har jag bara pangramsat eftersom jag inte trott det skulle ha någon effekt att gå in eftersom han då ju gör massa "jag är vaken kom och lek"-ljud och inte är ledsen (förrän han har legat ett tag förståss... men har inte gått in då heller utan "hållit ut" tills väckdags).
Men några nätter, som just NU... så är det katastrof igen
Trodde han somnade fint efter första gången jag var in, men han vaknade inom 10 min igen, lika andra, tredje, fjärde, femte gången...
Nu har det snart gått två timmar.
Han har fortfarande elak hosta på nätterna

som jag tror att han ibland vaknar av, och har han dessutom som inatt skrikit en del så hostar han ju mer, och då direkt vaknar igen innan han riktigt somnat...

Vad råder ni mig till nu?
Är det dags att påbörja "backningen" enligt vad Anna09 skrev? Trots hostan?

Råd/tips på om jag ska göra som jag gjorde senast, eller behöver jag justera taktiken? (har försökt klippa in nedan hur jag skrev att jag hade för plan då)
Jag ska köra som du skriver:
natt 1: Gå in och lägg tillrätta (SÄKERT) vid uppvak+ramsa. Sedan ramsa vid tydliga frågor eller när han fastnat.
natt 2: Ramsa direkt vid uppvak. Avvakta. Punktsättande ramsa om han fastnar.
natt 3: Ramsa direkt vid uppvak. Avvakta. Punktsättande ramsa om han fastnar.
natt 4: Avvakta...
En annan fråga jag skrev förut men inget svar var att han sov 11,5h på sjukhuset, när det var sommarnattsljust:
Trodde sen att en natt i sommarnattsljus, nytt ställe och i säng bredvid mig skulle gå åt fanders, men tro på sjutton att det var den bästa natt han sovit hittills i sitt lilla liv... 19.30-07 !
Tror ni han sov på sjukhuset av ren utmattning eller kan det va så att han gillar när det är ljust...???
Läste i några andra trådar kring 8-mån-ångest att lite ljus kan hjälpa... Vad tror ni? Hur isf, och hur ljust...?
Tack igen! Nu hoppas jag han somnat "på riktigt" så går och lägger mig (igen...)
/K
Mor till Simon, född 17 feb 2010. Kurstart 1 sept 2010 (6,5 mån).
Mor till Isak, född 8 juni 2012. Kurstart 19 nov 2012 (5,5 mån).