4 månader och krånglar - har aldrig krångl

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
nina80

4 månader och krånglar - har aldrig krångl

Inlägg av nina80 »

Varför har min dotter plötsligt börjat vakna var och varannan timme på natten. Hon är inte hungrig för jag har till och med testat att ge henne lite mat. När jag lägger henne vid 20 så sover hon ett par timmar kanske till kl. 01 och sen vaknar hon från och till ända fram till morgonen.
Hon somnar inte om själv utan oftast måste jag upp och buffa några gånger på rumpan så somnar hon gott sen. Ramsan har vi precis börjat smyga in vid nattningen så den har jag inte velat använda på natten ännu med risk att hon vaknar upp ännu mer.
Hoppas detta är en fas som snart går över... Har ni andra varit med om detta?

Vi har aldrig kurat henne - det har inte behövts, eftersom vi använt några av verktygen från det hon var 3 veckor.
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Att det skulle vara "en fas som går över" måste jag nog dessvärre ta ur dig :!: Hon ställer frågor, och de måste få sina för henne tillfredsställande svar.

I stället för en av sig själv övergående "fas" (och sådana djur är det ont om) kan du annars se fram emot allt fler och allt mer påstridiga frågor i form av allt tätare uppvaknanden. Hon kommer inte att ge sig förrän hon känner dessa frågor betryggande besvarade, i handling.

Jag skulle föreslå en liten Sova hela natten-kur :wink: :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
nina80

Inlägg av nina80 »

Det verkar som om det ger resultat bara av att jag skriver och frågar här på forumet. :)
Den här natten gick verkligen över förväntan. Hon vaknade bara 4 gånger och endast vid två av dessa behövde jag ingripa i form av att ramsa och buffa några enstaka gånger. Det är skillnad mot varje halvtimme eller timme som de senaste nätterna. Jag är envis och bestämd - min lilla dotter ska få sova lika skönt och bra som hon alltid gjort förut. Om detta är en "minikur" eller inte vet jag inte men jag kör på... Nästa natt ska gå ännu bättre!
Mamma till Emmy f?dd 2005-10-07
(Och till Elin f?dd 2004-11-23 som tyv?rr inte fick stanna kvar hos oss p? jorden)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Bra, bra :D Låt nu ramsan ta över helt :idea: Ingen störande trafik, inget buffande :wink:

När hon sovit i tio minuter (inte tjugo) kan du titta till henne om du vill, utan att hon märker det.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"