kräks av att skrika

br
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:28

Inlägg av br »

mammay, kul att du tog dig tid att skriva detta inlägg för att förhoppningsvis skapa viss klarhet på andra forum (inte bara familjeliv som denna räd länkats till)
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, mammamy :heart: för denna vackra, välformulerade och oantastliga inlaga av den det verkligen berör - läkare dessutom :!:

Stort, sant och sannerligen tungt vägande :!:

Kanske någon av dessa närmast obegripligt många besökare utifrån missade mitt svar i Gästboken till sign. Också besviken, varför jag citerar det här:

"Det speciella fall du refererar till handlar om just ett speciellt fall där en ond cirkel behövde brytas för att barnet skulle kunna få sova så gott. Det är inte riktigt detsamma som en rekommendation. Om du har en liten älskling som matvägrar och skriker VILL INTE HA och kastar tallriken i golvet, kanske jag skulle råda dig att faktiskt ta bort maten, låta det gå viss tid till nästa gång (så att lilla ungen hann bli hungrig) och då tackla problemet på ett annat och sakligare vis. Det vore knappast liktydigt med att jag rekommenderar alla att ta bort maten från sina ungar och vägra dem äta, eller hur? "

Tack än en gång, Mammamy, och måtte du alltid hysa fortsatt förtroende att kunna vända dig hit, om och när det möjligen skulle behövas :wink: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"