Daglurarna...-HJÄLP!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
mamma malin

Daglurarna...-HJÄLP!!!

Inlägg av mamma malin »

Är inne på andra dagen av kuren på min Vanja som är drygt 7 månader.
För att sammanfatta hur det gått; Första kvällen tog det 15 minuter, sedan sov hon 11 timmar utan att vakna överhuvudtaget. Andra kvällen tog det tre minuter och sedan väckte vi henne efter 12 timmar. Hon hade då vaknat 5 gånger under natten med somnat igen när vi ramsat utanför dörren. Så; den delen går ju som det är tänkt och ska!
Men; på dagarna... hon är gnällig och ledsen (de glada stunderna blir dock fler och fler) och jag vet inte vad jag gör fö fel för hon sover nästan ingenting på dagarna. Fm-luren 45 min sov hon första dagen 15 minuter. Andra dagen 18 minuter. Middagsluren (1,5 timmar) har hon sovit i vagnen ute runt 1 timma sov hon båda dagarna. Eftermiddagsluren (20 min) har hon gnällt och gråtit sig igenom både igår och idag. Vet inte vad jag gör för fel.
Snälla, kom med tips o råd...
Kram
Mamma till
Theodor 020420
Vanja 050706
mamma malin

Inlägg av mamma malin »

Jag känner heller inte att dagramsar "tar". Känns jobbigt. Hon skulle verkligen behöva sova. Blir så trött så trött innan det är dags att sova natt...
Mamma till
Theodor 020420
Vanja 050706
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej mamma malin :D

Ta inte illa upp men jag kan inte låta bli att le åt din otålighet, känner så väl igen den från mig själv ett par månader tillbaks då jag ville att ALLT skulle funka perfekt och helst på en gång :evil: :wink:

Slappna av lite och låt saker och ting få chans att landa. Om ni bara är på andra dagen är det ju många nyheter för ditt lilla barn att ta in på en gång. Men, det kommer, jag lovar :!:

:arrow: Så länge mamma/pappa visar vägen med orubblig attityd och förtroende för lilla barnet.

Bra jobbat med nätterna :thumbsup: :D

:arrow: Inte ovanligt alls att daglurarna tar längre tid på sig att sitta.

Ge det några dagar till och återkom med mer specificerade frågor så finns på forumet både stöd och konkreta råd att tillgå :D

Annars är mitt bästa råd i nuläget att sluta leta "fel" hos dig själv och lämna krångel bakom dig obesvärat och utan skuld.

Lycka till :D

ps. ut och promenera över stock och sten med barnet i vagn brukar vara ett effektivt sätt att söva små daglurskrånglare 8) ds.
Senast redigerad av Nancy den ons 15 feb 2006, 18:47, redigerad totalt 1 gånger.
mamma malin

Inlägg av mamma malin »

Ja, du har säkert rätt! :?
Det är många nya saker för Vanja på en gång och hon har blivit ännu mer mammig! Känns som om hon tror att jag ska gå ifrån henne hela tiden. Det känns jobbigt. Annars är jag laddad till tänderna och känner "det här ska fungera". Men när hon gnäller och gråter sig igenom ett helt sovpass så känns det inte riktigt bra. Men imorgon går det bättre. Hon var inte lika ledsen idag som igår.
Mamma till
Theodor 020420
Vanja 050706
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"