ny-vill ha råd!!!!!!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
vicky

ny-vill ha råd!!!!!!

Inlägg av vicky »

hej
har precis läst om denna metod shm...kan man tillämpa den på min 2 mån son?...har testat vagna honom och det har funkat och han har sovit mer idag än på länge....men jag är så rädd för att ha han på mage...springer och kollar han hela tiden...har lagt han för att sova nu kl 1830 på mage..han somnade..efter 10 min provade jag vända han till rygg men han vaknar då direkt....fick honom dock att somna om men han vaknade igen efter 30 min..gick ej att söva honom igen så jag la tillbaka honom på mage och till slut fick jag han att sova..har ni alla andra era barn på mage?..min son har även ett behov att suga...lgger på mage i vagnen och suger på handen...eller vaknar till och börjar suga...vad gör man åt det?...det stör ju processen....

mvh Vicky
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Hyr Larm på Technomedica! Det funkar inte om du ska oroa dig så.
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Och naturligtvis ska du inte ta risken att vara utan larmet.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
vi hade faktiskt Lovisa på sidan de första månaderna fastän vi hade larm. Det var för att jag upplevde att hon sov bra så. När hon låg på mage "kämpade" hon så mycket. Nu sover hon dock självvalt antingen på mage eller sidan, kan vara på rygg också.

Tycker också du ska skaffa larm. Det är lite dyrt men det är ju absolut värt det. Vi har ett Angelcare som vi köpt i Tyskland. Du kan söka på tex engelska e-bay efter Angelcare om du vill köpa ett för de finns inte i Sverige. Funkar jättebra iallafall och är billigare.

Med en liten tvåmånaders tycker jag att det viktigaste är att han får nog mycket sömn och helst någorlunda sammanhängande på natten. Och magläget och vagnande är ju ett jättebra hjälpmedel. Det har definitivt "räddat" min syster som har en tremånadersbebis. Hon var inte alls så "lättskött" som min dotter och hade nog lätt kunnat bli stämplad som kolikbebis om de inte konsekvent tryckt i henne mat och när hon vägrat hjälp henne att somna.

Lycka till!
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Förresten, angående att suga på handen så stör väl inte det? Lovisa började suga på tummen när hon var 2 månader och det hjälpte snarare än stjälpte! :D
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Elle

Inlägg av Elle »

Hej Vicky!

Jag håller med de andra, hyr ett larm så behöver du inte oroa dig. Jag kan rekommendera at hyra då du får hjälp med support om något händer o alltid den senast uppdaterade tekniken.

Lycka till!
Hälsningar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
vicky

Inlägg av vicky »

angående sugandet så höll han på att suga och gnälla när jag vagnade honom...det var som om sugandet gjorde att han ej kom till ro....men jag kanske fick det om bakfoten :?

har funderat på larm men så är det många som skriver att larmet har en så hög felfrekvens att det kan vara oroande också....jag får väl bestämma mig....annars får jag väl köra kuren på rygg??
Men jag har märkt idag att vagningen funkade jättebra när han låg på mage-somnade fort...men det kanske var nyhetens behag :wink:

tack för att ni tar er tid att svara på mina funderingar..... :)
susanneethel

Inlägg av susanneethel »

Mitt larm har aldrig fellarmat. Det har larmat på sistone när han börjat krypa av plattan men det är ju inte fel utan helt funktionsenligt.
Krümel

Inlägg av Krümel »

Till Angelcare följer det med två plattor och även fast Lovisa sen länge rör sig jättemycket när hon sover har hon aldrig krypit av. Det har heller ej fellarmat.
Det finns ju såna som har kurat med barnet på rygg men du märker ju själv att han gillar att sova på mage. Dessutom är ju ryggläget heller ingen garanti för att undvika PSD...
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Hej Vicky!

Larm kan du köpa på nätet eller hyra (men det blir dyrare i längden). Här är ngr sidor där det står om larm (och plötslig spädbarns död) och där dem både säljer och hyr ut:
http://www.andningslarm.se/
http://www.babysense.se/babysense/
http://www.technomedica.se/

Jag tror andningslarm.se säljer dem billigast.
Lycka till :D
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"