Syskonvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
elin sofia

Syskonvagn

Inlägg av elin sofia »

Jag väntar andra barnet till sommaren, kommer då alltså ha en tvååring och en nyfödd. Är väldigt osäker på vilken sorts syskonvagn man ska satsa på. Hur har ni andra gjort? Är också lite nyfiken på Phil and Teds syskonvagn. Den ser lätt och smidig ut, men verkar svårt att komma åt bebisen? Är det någon som har provat den? Jag bifogar en länk till deras hemsida.

https://secure.intellihost.co.nz/philan ... shope3.htm[/url]
Mamma till Adam och Ida, juni -04 och juli -06
Bild:
Adam g?r pannkakor
Ida 1 timme gammal
Sarika

Inlägg av Sarika »

hej
har inte testat den men vi ska ha syskon snart och har precis bestämt vilken vagn vi ska ha och har kollat runt en del. vår dotter kommer att vara 23 månader när nästa bebis kommer. om du frågar mig så tycker inte jag att den vagnen du länkar till är bra på flera olika sätt.

- barnen ser inte varandra
- när man inte ligger ned längre så är man framåtvänd (det större syskonet som sitter fram är det från början) dvs man har ingen kontakt när man är ute och det yngre barnet får sedan sitta och titta in i ryggen på det större syskonet. det skulle inte jag vilja i alla fall.
- man ligger väldigt nära marken och det känns inte så bra om man går i stan med alla avgaser

vi har beslutat att köpa en Emmaljunga Twin Cerox. framförallt för att den är lättkörd (dock inga svänghjul) och att man enkelt kan välja åt vilket håll man vill ha styret då det kan vara skönt att lätt kunna vända framåt om man går i parken eller skogen där det inte är en massa folk som kommer emot en. men det är ju en bred vagn det kommer man inte ifrån.

sök på syskonvagn så får du upp lite trådar. jag frågade för ett tag sedan och fick lite tips där som kanske kan vara något?!

:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Imse

BabyProffsens BabyTravel

Inlägg av Imse »

Hej,

Jag går i samma tankar och vi funderar på Babyproffsens vagn BabyTravel. Fantastiskt skön och köra, och inte lika bred som Ceroxen som nämnes tidigare. Jag tror dock att Emmaljungas vagn är av bättre kvalitet, men att BabyTravel är smidigare. Tyvärr kan man inte vända barnen mot sig, endast insatsen för den minsta. Man får ställa för och mot-argument hela tiden, men om man ska åka kommunalt och mycket bil skulle jag rösta för Babytravel (säljs ex på Babyland).

Har ni föresten sett Kronans vagn. De har ingen syskonvagn än, men en himla schysst duovagn. Tyget går att byta ut vilket är rätt skönt så där till våren. Sen är den smidig och lätt att fälla ihop, den har en ringklocka, en pump till däcken och massa annat bra. Jag har jämfört den med en Brio som jag också gillar, och den är riktigt bra.

/Imse
Sarika

Inlägg av Sarika »

Vi har en Kronan vagn nu och den är kanon! Tydligen så kommer deras syskonvagn först till hösten verkar det som, tyvärr, annars hade vi införskaffat en sådan.
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"