Ramsan att som en SMÄCK

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
K?RinGa

Ramsan att som en SMÄCK

Inlägg av K?RinGa »

Måste bara berätta.... :lol:

Började SHN-kura min minsting igår natt.. Fick väl vagna en timme första ggn, andra ggn räckte det med 20minuter.

I natt, däremot.. :lol:
Lillen vaknar till vid elva/halv tolv, jag -som lagt mig- reser mig upp, lutar mig över spjälsängen, o viskar tyst min lilla ramsa. Pojken lägger ner huvudet, suckar, slappnar av, och SOMNAR. bara så där! :sleep: :heart:

nästa ggn han vaknar till (vid samma tid han brukat få sin nattflaska), ramsar jag igen, och får buffa (klappa mjuktmjukt) i 30sekunder, och jag formligen KÄNNER hur hela lilla kroppen slappnar av, och han somnar..

och sover nöjt till tio i sex då vi gör gomorron. :heart: :thumbsup: :mrgreen:

så hiimla härligt!! nog visste jag att det skulle fungera, har buffat barn till sömns förut (dock inte mina egna, och utan ramsa) men att det skulle gå sååå snabbt, det trodde jag verkligen INTE :^o :lol:

har en undran oxo...
eftersom det är liiite tidigt att göra godmorgon kl6 på helgerna, går det att förskjuta morronen då?? eller blir det knas för liten pojke då??

många kramar, en utvilad mamma :lol:
:-D mamma till tre troll :-D

::heart:: ::heart:: ::heart::
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D :D :D Toppen! Härligt för alla!
K?RinGa

UPPTADERING

Inlägg av K?RinGa »

I natt fungerade verkligen INGENTING!!
får nog fortsätta att anteckna iaf hur mycket mat han får i sig per dag, så han inte är hungrig på natten..
för det var han verkligen inatt..
är inne på kurdag fem, och tills i natt har allt fungerat perfect! :lol: :sleep: :thumbsup:
min bvc-skt häpnade och tykte att jag inte alls behövde göra någon kur, lillprinsen är ju bara fem månader.. eeh, behöver inte en fem-månaders sova hela natten då?? :roll: :)

Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej :P
BVC :? BVC :x BVC :roll:
Jag säger då det, vad vet dom egentligen :?: :?:
Ibland fattar jag ingenting.... :x Väg o Mät men gå sen därifrån :!:

Om jag förstod frågan rätt så undrar du om du kan senarelägga morgonen på helgerna :?: . Men det tror jag inte är så bra. Det kommer nog skapa förvirring. Kanske du kan göra det senare när hela kuren sitter och både du och barnet känner er säkra på rutinerna. :D

Härligt att det går så bra. :thumbsup: Kämpa på o sov så sött :sleep:

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
K?RinGa

Inlägg av K?RinGa »

Tack Carina! :D
Får helt enkelt släpa mig upp kl sex ett tag till då :sleep:

UPPDATERING:
natten började sju.
vid tio i går kväll matade jag i pojken extra tillägg (han sov under tiden!!) sen sov han gott fram till halv två..
Då blev det ramsning och så småningom lite buffning, men vid två sov han gott igen, för att vakna klockan sex.. [-o<

Det tar sig, verkar vara ett steg fram och två bak.... med tanke på att han hade svårt att somna i förrgår natt..
I kväll ska vi inte sova hemma, så vi får se om nattningen fungerar lika bra.

min lille somnar alltid med flaskan, vid varje mål.. Han äter alltså inte när han vaknar, mer än på morgonen...
Borde jag ändra på det?? Är ju ganska bekvämt (nu) med flaskan vid läggning...

K?RinGa

Inlägg av K?RinGa »

Nu har vi hoppat över kurningen, jag har legat deckad i feber några dagar, men nu är det väl dax för en nykur..... :-s

Jag är fortfarande nyfiken på hur jag ska göra med flaskan...... :?: Ska jag vända på steken, och mata honom direkt när han vaknar, och sen inte ge honom något innan insomning :?: Han somnar ju gått med flaskan... (han kan inte matas i famnen, utan äter liggandes i sängen med flaskan uppbullad, eftersom han blir okoncentrerad i knät) :wink:

Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"