Somna i vagn-fler frågor??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Elle

Somna i vagn-fler frågor??

Inlägg av Elle »

Fler funderingar om att sova i vagn... Lästa i shn-boken att barnet ska somna innan man börjar gå för att hon inte ska vakna så fort vagnen inte är i rörelse. Hur gör jag då när min son inte är van att sova i vagnen, hur gör jag för att få honom att somna? Om man är hemma hos ngn o har vagnen med sig o han ska sova, ska man göra som man brukar göra när man lägger i sängen? Det funkar ju inte att ramsa "utanför dörren", hur göra?

Tacksam för råd, känner mig lite fundersam över detta...
:?
Hälsningar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Lovis

Inlägg av Lovis »

Hej Elle! :D

Jag har faktiskt alltid gått med min vagn innan min lilla har somnat. Hon har aldrig vaknat när jag stannat vagnen. Pröva!
När vi har varit borta så har jag lagt henne i vagnen på samma sätt som jag lagt henne i sängen, när hon var mindre fick jag vagna henne lite men senare gick det bra att bara lägga henne. Nu när hon är större (7 mån) så lägger jag henne på fårskinnet på golvet hos dem vi är hos och har med täcke m.m., hon läggs i mörklagt rum och somnar i regel direkt.

Kram
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Elle

Inlägg av Elle »

Tack för dina tankar :!: De hjälper mig mycket i mina funderingar.

Hälsningar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Hej :D
Tanken är ju att barnet ska lära sig att somna till av sig själv och inte varken vagnas eller buffas till söms. Du kan absolut lägga i vagnen borta, precis som i sängen, och ramsa "bakom". Blir ju en typ av dörr med suffletten.

När vi kurande vår lilla så var livet ganska upp-och-ner pga båda barnen hade kikhosta. Hennes sömn var oerhört störd och pga fortsatta sjukdomar så tog det mycket lång tid. Vi lade alla lurarna i vagnen och fortsatte med det senare. Om vagnen stannade precis vid en viss tidpunkt, runt 30 minuter efter insomnandet, så kunde hon vakna av förändringen. Så det var bara att knata på längre, eller kortare.

:D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"