Byte till vagn, hur??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Elle

Byte till vagn, hur??

Inlägg av Elle »

Hej!

Nu har vi snart genomfört hela uppföljningsveckan o det går bättre o bättre för varje dag. Nätterna sitter o nu är det bara fm-lurer som krånglar lite. Efter uppföljningsveckan har jag tänkt att min son ska ta em-luren i vagnen(har inte gjort det under kuren då vi bytt till sittdelen o den krånglat), hur gör jag då för att få honom att somna? Tror att det kan bli lite trångt att ligga på mage.

Tacksam för råd :lol:
Hälsningar Elle
Lovis

Inlägg av Lovis »

Hej Ellen! :D

Har du fullt liggläge i sittvagnen? Efter tips här på forumet så vek jag en tunn filt under "rumpdelen" på vagnen (jag har fullt liggläge) så min lilla har fortsatt med magläge även i sittvagnen. Det är lite trångt men hon har inte klagat!

Kram
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Elle

Inlägg av Elle »

Hej!

Jag har fullt liggläge. Hur menar du med filten? Hur gjorde du för att få henne att somna första gången i vagnen? Min son har ju inte sovit någon av lurarna i vagnen hittills o jag funderar över övergången.

Tack för dina råd!
Hälsningar Elle
mamma till Olle 050731 :heart:
Lovis

Inlägg av Lovis »

Hej igen!

Jag viker filten och lägger den i mitten under madrassen i vagnen för att få ett helt rakt liggläge, öven om min vagn har fullt liggläge i ryggen så är det ändå lite "fördjupning" där de har sin lilla rumpa om de sitter! Vet inte hur jag ska förklara på annat sätt!
Min lilla har sovit ute i sin vagn sedan hon föddes, jag kan bara lägga henne i den och hon somnar. Om han inte är van så gå en liten promenad om du har möjlighet så lär han somna gott.

Kram
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Elle

Inlägg av Elle »

Tack för dina råd! Nu förstår jag hur du gör med filten :lol:
Hälsningar Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"