Behöver snabbt svar - matkrångel nu ikväll

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Etienne

Behöver snabbt svar - matkrångel nu ikväll

Inlägg av Etienne »

Jag skulle prova att ge lite välling idag till min lilla vällingvägrare. Trägen vinner heter det... Nu drack han faktiskt 100 ml ungefär 17.30. Tanken var att han sedan skulle få sin gröt som vanligt. Nu hade sambon olyckligt nog köpt en annan sort så det gick INTE ner trots ihärdigt trugande. Tänkte att han måste ju ha i sig något så jag trugade med fruktpuré vilket han normalt älskar men jag fick bara i honom några skedar.

Han ammade även väldigt dåligt till nattslurken kl 18.30. Jag tror att han var lite övertrött pga en stökig vargtimme inatt (där mamma klantade sig men det är en annan historia. Jag räknar kallt med att en gång är ingen gång :lol: ).

Nu har jag nattat honom och han somnade rekordsnabbt!

:?: Till frågan: Hur gör jag om det blir uppvak inatt? Vad händer om han blir vrålhungrig? Han tar ju som bekant inte välling på flaska heller (har fö ingen hemma då jag hittills bara köpt tetror. Man köper ju inte storpack av sånt som de inte äter... :roll: )

Hoppas på svar ikväll!
Mamma till en härlig liten Bastian, född juli 2005. Dessutom väntas ett litet skräp i slutet av april -07.
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D För att skingra vargskocken kan du lyfta upp och amma honom i sömnen (kolsvart i rummet och lätt på handen) vid 20. Dvs om du nu inte kan hänga ner tuttarna till honom i sängen där han ligger :roll: :wink: :lol: !

:idea: På det sättet har du helgarderat inför natten och för honom var det bara ett gäng stekta sparvar som flög in! Lägg snabbt tillbaka som om inget hade hänt. Ut precis som vanligt!
Etienne

Inlägg av Etienne »

Hm, ska prova. Frågan är om utdrivningsreflexen kommer igång så snabbt, det börjar minska i tuttarna märker jag :roll: :lol:

De kan säkert hänga ner till honom :mrgreen: :mrgreen:

Fast jag har inte så mycket vargar just nu :lol: :lol: :lol: , möjligen att han vaknar tidigt imorgon... Äh, nu blev jag velig. Hur hade du gjort?
Mamma till en härlig liten Bastian, född juli 2005. Dessutom väntas ett litet skräp i slutet av april -07.
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Hm - tyckte mig ana en och annan varg i första inlägget :roll: :wink: !

:idea: Jag - som flaskmatat - hade gett en 100ml i sängen i sömnen. Mest för att jag ska vara säker OM :roll: det blir ett uppvaknande. Men det är ju lilla jag det :oops: :roll: :wink: :lol:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Etienne :D

Får man klampa in och "rösta" i frågan :?: :lol:

:arrow: Ta fasta på det du själv skrev om avsaknaden av vargar och låtsas som allt är som vanligt. Vilket det ju faktiskt är, människor är ju inte lika hungriga varje dag.

Min erfarenhet är att hungervargen mest sitter i mammans/pappans hjärna. Låt den stanna där (eller ännu hellre förpassa den till skogs :lol: )

Sonen din är gammal och vis och klarar sig till imorgon bitti. Visst är en mätt mage att föredra MEN tycker att vi ofta missar en viktig detalj (ropar högt så alla hör): oavsett om man ätit mycket eller lite kvällen innan så brukar frukostbehovet vara konstant. Om man inte haft en blöt kväll på stan vill säga men det är ju inte så vanligt att små bebisar har :wink:

Tom mage i vargtimma gäller nog oavsett matintag kvällen innan och receptet är att "sova för på natten händer ändå ingenting" :D
Nancy

Inlägg av Nancy »

Oj :D , Mammut Maria var visst snabbare.

Nu kanske jag bara kommit och förvirrat dig Etienne, det var ju inte meningen :? :D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:roll: :oops: Nancydrew får Mammut att verka blödig :roll: :oops: :wink: :lol: Klok är hon i alla fall :P !
Gäst

Inlägg av Gäst »

:shock: Förvirrat?! Jag tror nog att Etienne är kvinna nog att hantera detta med lite hjärngympa kring budskapen från oss :wink: :lol: !
Etienne

Inlägg av Etienne »

Bara för det vaknade han nu så nu sitter jag här för att inte bli överkoncentrerad. Nu blev jag helt velig, det kanske sitter en vargunge här nånstans. Jag kan iaf definitivt INTE amma honom nu.

Om jag får honom att somna fint nu så kan jag ju hänga ner tutten om en timme :lol:

Måste gå och slänga ett öra och höra så att han inte skriker upp sig...
Etienne

Inlägg av Etienne »

hm, han låter mest iriiterad över att inte kunna sova, stånkar så som han gör när han är övertrött. Suck... :roll:

Iaf inte tillräckligt skrikig för att ramsas :roll:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Mammut Maria; ok :D , visst tror jag på Etienne (mest mig själv jag misstror ibland) Fast håller såklart fast vid mitt svar :wink: :D

Etienne; mycket bättre att du stannar vid datorn än att hänga utanför sonens rum :wink: :D Bra jobbat att avvakta, lätt att säga men kan vara svårt att genomföra.

:wink: :twisted: Fröken Nancy ger dig nu i läxa att sitta kvar vid datorn och låta sonen sköta sitt. Lovar att han klarar sig till imorgon :D
Etienne

Inlägg av Etienne »

Han somnade om själv på 5-10 min *duktig pojke* :D Han har hittills aldrig vaknat på kvällskvisten men eftersom jag inte har så stinna tuttar längre så tror jag att det bästa är att låta honom vara.

Må vara att han vaknar tidigt imorgon men då vet jag varför och kan agera därefter. Att han vaknade tidigt idag beror på att jag, i mitt omtöcknade tillstånd, missade att pappa redan hade kört pangramsan vid uppvaket och trodde att täcket var av. Jag gick in bara för att upptäcka att den nya filten låg som ett smäck så han frös då inte. :oops: :oops: :oops: Sen var jag korkad nog att inte smyga ut innan han märkte nåt utan kladdade och lade tillrätta. Bastian blev såklart skitarg och sen fick jag tyvärr ingen ordning på honom. Jag tar dock all skulden :mrgreen: ](*,)

Han har ju skött sig finfint ikväll trots att pappa sprang och störde vid nattningen igår :roll: . Faran med att en person nattar för många kvällar i rad... Mamma är nog en rätt bra vargjägare ändå, jag har väl större hagelbössa :twisted: :twisted: :mrgreen:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon Etienne :D

Hur har natten varit :?: Med din inställning kan den inte ha varit annat än bra :D

:lol: Känner så väl igen det där med att hålla på med filtar o dyl alldeles för mycket :oops:
Etienne

Inlägg av Etienne »

Natten gick lysande, han sov heeela natten lång :thumbsup: :!: :P :D

Jag väckte i morse och det var en mycket groggy liten pojke :sleep: :sleep: :shock: Jag ska dock erkänna att mina öron verkligen var på skaft under natten, vaknade så fort han rörde sig i sängen typ :oops: :oops:

Nu på morgonen är han glad som en lärka och ägnar sig åt sitt nya partytrick - att träffa mamma med bajset när man ligger på skötbordet. Trots att han inte är lös i magen.

Hoppas att han inte fösöker det med flickorna när han blir stor :mrgreen:

Tusen tack för råd och pepp :heart: :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Underbar läsning Etienne :D :thumbsup:

Bra jobbat, både sonen och du :lol:

(Leias "trick" är ungefär detsamma, se om man kan pricka in den sekund MELLAN byte av två blöjor :lol: )
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"