Efter Annas önskemål lägger jag upp rapport efter vår första kurnatt
19.35 Läggdags! Missade på 5 min eftersom Louie lägger världens spya kl 19.29! Stackarn! Blev lite för mkt hoppetihopp i pappas famn efter att ha klämt 2 dl välling för första gången... Så vi fick byta pyjamas. I alla fall, vi säger gonatt till lampan och jag lägger tillrätta och börjar buffa. Han "aahar" i takt med buffningen och stretar bara emot lite i början. Inget skrik eller gråt alls. Han tystnar snart och jag buffar några tag till och ramsar mig ut x 4 redan kl. 19.40! Louie är helt tyst och stilla. Han somnade direkt! Lite lätt chockad av att det gick på 5 min!
22.07 Gnäller lite och börjar rumstera om i sängen.Gör mig beredd och går in tyst. I samma ögonblick tystnar han och börjar andas tungt igen. Så jag smyger ut igen.
23.02 Gnäller lite högre och rör på sig en del så jag går snabbt in och lägger tillrätta, buffar (kanske ngr ggr för mkt) solfjädrar och ramsar mig ut x 4. Tyst och stilla 23.04. Kommer på bekräftelseramsan lite sent så den kommer 23.08
02.39 Plötslig gråt med buller och bång. Snabbt in, lägga tillrätta/buffa,ramsa x 8. Ut 02.43.
02.45 Gnäller. Påminner x 4, tystnar först men fortsätter sen gnälla.
02.47 Tar ny fart, hetsar upp sig, går in igen. Buff till lugn och tyst, ramsa x 4. Ut 02.52. Tyst men vaken. 02.53 är det gnäll igen, bökar runt. Börjar tröttissnacka.
02.57 Påminner x 4. Tystnar först av ramsan. Sedan klagomål av och till.
03.02 Påminner x 4. Ställer sig upp, går därför in. Upptäcker att Louie har bajsat. Byter blöja så snabbt det går i sängen till gråt. Vänder sedan snabbt om bestämt, lägger tillrätta och buffar. Protester men lugnar sig så småningom. Ramsar x 4, ut 03.15. Tar ny fart omgående med gnäll som kommer och går.
03.19 Påminner x 6. Tyst först men gråter igen strax som stegras. Ställer sig åter igen upp, får gå in igen. Ramsa x 8, ut 03.25.
03.28 Ställer sig upp, gråter. In igen. Ramsa x 4. Ut 03.32. Tyst vid ramsa men gnäll/gråt så fort den är slut.
03.36 Påminner x 6. Tyst först men drar igång med gnäll/gråt om vartannat.
03.40 Ställer sig upp, in igen. Ramsa x 4. Ut 03.42. Ny fart vid ramsans slut.
03.43 Upp och stå igen! Buffar ngt länge men vill få honom ordentligt lugn. Ramsa x 4. Ledsen på 3e versen. Klagar, gråter, bökar. Ut 03.49.
03.53 Påminner x 6. Halvtyst men tar ny fart - klagolåten går upp och ner. Upp och stå igen... Suck! In igen, tar besked med bra respons i kroppen, gråter dock gärna vid själva tillrättaläggandet. Men lugnar sig så fort buffningen kommer igång. Ramsa x 10, ledsen direkt. Ut 04.00.
04.01 Arg, förbannad! Runt runt i sängen. Ibland tyst, sitter upp och drar i sina täcken.
04.03 Upp och stå! In igen, ramsa x 4, ut 04.10. Buffar här tills han nästan somnar, nu får det vara nog tänker jag. Ramsa x 4, ledsen direkt. Lugnar sakta ner men börjar igen, tyst, klaga, tyst, klaga osv.
04.14 Sitter upp igen. Klagar. Påminner x 8. Fortsätter klaga.
04.20 Drar i spjälorna, kikar ut, klagar, Påminner x 6. Tyst, fortsätter sitta, halvstå. Lägger sig ner, sätter sig upp. Hittar sin gosekanin, håller på med den en stund. Ner och upp osv. Ställer sig upp mot väggen och börjar dunka in huvudet flera ggr. Går in och avbryter detta destruktiva beteende. Tar ett tag men lugnar sig till slut. Ramsa x 6. Drar igång direkt. Ut
04.30. Klagomål!
04.33 Upp och stå, jag avvaktar lite. Påminner x 6 vid 04.36. Sur!
04.38 Skriker upp sig ordentligt!, går in. Ramsa x 6. Ut 04.42. Skriker direkt. Skitsur!
04.46 Påminner x 6. Ledsen!
04.48 Jätteledsen! står upp. In igen och buffar tills han i stort sett somnat. Ramsar x 4 och han går igång direkt. Avvaktar. Tyst någon minut, skall precis dra bekräftelse när han börjar igen. Ligger dock still denna gång.
04.59 Tyst. Drar bekräftelsen, ingen respons. Han hann nog somna, hoppsan. PUST!
05.24 Ny klagan och bök, in direkt. Lugn på stört, tar beskedet jättefint. Ramsa x 4, drar ihop med bekräftelse denna gång, ingen respons. Helt tyst.
07.00 Väcker en mkt trött kille med glada tillrop! Ler först, bryter sen ihop lite men lugnar sig fort.
Nu vakar jag för andra natten, rapport hur den gick kommer