Jo, jag vet ju att i sann AW-anda så ska man ju inte bära runt på barnet "i onödan", alltså inte bära för bärandets skull, för att barnet är gnälligt, t ex. Nu ska jag erkänna att vi använder bärsele (han sitter utåtvänd) säkert en eller ett par timmar totalt om dagen... Jag har "försvarat" detta inför mej själv med att det funkar lite som social delaktighet. Jag går runt och plockar, dammsuger, vattnar blommor osv, och han är med på första parkett, hjälper gärna till och håller i saker och så.
Nu är jag rädd över att vi trots allt "skämt bort" honom vid att bli "buren". Det känns som om det nästan bara är i bärselen han är nöjd... Det handlar säker lite om åldern också (8 månader på torsdag). Men tycker ni att jag ska försöka inskränka bärselandet? Han blir jättelessen om han råkar bli ensam i ett rum i en halv sekund, så man känner sej lite begränsad... då är det så smidigt att ta honom i selen, så blir han nöjd, och jag får saker gjort (och lite ont i ryggen på köpet...) svårt att hantera tycker jag. Tycker synd om honom... och jag är väldigt känslig för gnäll...
Bär-sele-funderingar
Bär-sele-funderingar
-
Gäst