Genomförde kuren och sonen skötte sig enligt skolboken och sov han 4:e natten och framåt. Dock har det börjat dyka upp problem. Han vaknar vid 1-2-tiden och ligger och gnäller. Jag lät honom vara för att han tidigare klarat fint att somna om själv. Han gnölar en stund, tystnar ett par minuter, gnölar igen. För varje gång eskalerar det så till sist ramsade jag och sonen tystnade. i 5 min...
Första natten detta hände tänkte jag att det nog var det berömda återfallet och efter att han hojtat upp sig rejält till sist var vi tvungna att gå in och lägga tillrätta för han vrålade ordentligt och var ledsen. Det slutade med att vi fick buffa honom ordentligt lugn och då tog han till sist bekräftelsen och somnar. Allt som allt tog detta 45 min.
Inatt hände samma sak, 3:e natten i rad. Vi var överens om att inskränka trafiken till ett minimum så han tystnar fint. Och börjar igen... och tystnar. Saken är den att vi anstränger oss verkligen för att vara sparsamma med ramsandet och att hitta rätt ton. Han höll på och hojtade upp sig och tystnade, fram och tillbaka i närmare 45 min innan det eskalerar så mycket att det var KRIS och vi fick buffa honom lugn. Denna natt tog det en timme.
Jag hittar inget liknande problem för det är ju inte vargtimmen och inte insomnandet. Han har sedan sovit jättefint och knäpptyst hela natten fram till 7.20 (jag försov mig
Det konstiga är att han sover utan ett pip i 5-6 timmar, sen börjar detta och sedan sover han 5-6 timmar till utan ett knyst. Inatt var jag farligt nära att lägga ner hela projektet och ta upp honom. Sambon vill buffa honom till sömns så vi tjafsar om saken och blir ovänner. Jag kan ju inte heller sätta igång och göra ljud i huset, det är ju natt och då ska det ju inte hända något!
Vi är riktigt missmodiga nu för så här hade vi aldrig det tidigare. Han har alldrig skrikit såhär, inte ens första kurnatten
Snälla hjälp oss att vända skutan rätt