Hej!
Jag skulle även rekommendera att strukturera upp tiderna lite mer och försöka hålla er mer strikt till ett schema. Tänk att det är du som tar kontrollen och väcker henne på morgonen och efter vilan och lägger henne då det skall sovas!
att hon tidigare klarat av att somna själv och är trygg med sin säng så skulle jag köra SHN kuren lite anpassad. Introducera ramsan helt enkelt vid läggning. Skrattet för godnattet, in i sovrummet som ni brukar och ut med ramsan. Eventuella frågor besvarar ni bakom stängd dörr med ramsan. Om hon skulle bli alldeles ifrån sig och haka upp sig i sin sinnesstämning gå in och solfjädra henne lugn i sängen, sedan ut med ramsa!
Eftersom hon tidigare sovit bra och nu börjar fråga extra skulle jag skärpa rutinerna och ge klara besked på att mamma och pappa har koll på läget och kan gott sova vidare
Välj alltså ett mer exakt schema 12h natt och 1,5h dagsvila. Frukost, Lunch, Mellis, Middag och en kvällsbit skall rymmas med och det hade ni ju!

Typ såhär:
08:00 Godmorgon och frukost!
12:00 Lunch
13-14:30 vila
14:30 mellis
17:30 middag
19 kvällsslurk
20 Skratt och Godnatt!
Tänk alltså att du ger förutsättningar för sömn, mat, utevistelser och social delaktighet. Då kan du med gott samvete ge över lite mer ansvar åt henne för att somna och sova vidare!