Kex-fråga!
Kex-fråga!
Hej!
Vet ej om detta är rätt plats för den här frågan, men jag skulle bli glad för ett tips! Vad passar bra att ge sin 9-månaders pojke att knapra på som "ofarligt" kex vid matbordet, alltså efter den riktiga maten/mellanmålet (tex medans vi vuxna äter klart). Just nu ger jag digestive, men kanske finns det något nyttigare. Söker alltså något utan transfetter, onödigt socker eller andra konstigheter.
Vet ej om detta är rätt plats för den här frågan, men jag skulle bli glad för ett tips! Vad passar bra att ge sin 9-månaders pojke att knapra på som "ofarligt" kex vid matbordet, alltså efter den riktiga maten/mellanmålet (tex medans vi vuxna äter klart). Just nu ger jag digestive, men kanske finns det något nyttigare. Söker alltså något utan transfetter, onödigt socker eller andra konstigheter.
-
Nancy
Hej
Det finns faktiskt osockrade Digestive nu för tiden. Jättegoda
Kram Carina
Det finns faktiskt osockrade Digestive nu för tiden. Jättegoda
Kram Carina
\:D/ Foton \:D/
Hej Solon!
Eftersom du vill ha kex utan transfetter (härdat fett) så rekommenderar jag också skorpor.
Göteborgs smörgåsrån innehåller transfetter. Inte bra!
Kram!
Eftersom du vill ha kex utan transfetter (härdat fett) så rekommenderar jag också skorpor.
Göteborgs smörgåsrån innehåller transfetter. Inte bra!
Kram!
---------------------------------------------------------------------
Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
-
Tina-Stina
Hej! Ett annat tips är vanliga naturella riskakor..En liten skål med vårgårda ris( puffat ris) Jättekul att plocka i...och hälla ut på bordet , Dessutom JÄTTEBILLIGT.. Wasa knäcke har ju lanserat nya "knäckisar" Små små ovala knäckebröd..mycket omtyckt här!
Lycka till!
Lycka till!
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
-
susanneethel
Angeånde Vårgårda ris: Just för att det är så smått tror jag inte att det är nån fara. Bitarna i 8-månadersburkarna är ju större! Sen löser dom upp sej på nolltid, prova själv! Isak gillar att pilla med puffat ris.