På rygg i vagnen?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Pia Pojkmamma

På rygg i vagnen?

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Vår son på 10 månader sover båda sina dagslurar ute i vagnen på mage. Den senaste veckan har han flera gånger lyckats resa sig upp och ta tag i skynket som jag har för vagnen och sedan hängt och dinglat utanför :shock: (i sin sele). Hmmm ](*,) . Ibland får jag den uppfattningen att han vill titta omkring sig innan han somnar :D 8) . Hur har ni gjort? Vänt på rygg så att han får ligga och kika och pilla lite innan han somnar??? Han har ju aldrig i sitt unga liv sovit på rygg...
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Madeleine

Inlägg av Madeleine »

Hej!

Kurade min son för några månader sen (nu 10 mån). Dagslurar har funkat till och från. Men nu tycker jag att det funkar väldigt bra. Och det är efter att jag lägger honom på rygg i vagnen utan skynke. Tycker om att somna efter att han legat och kikat lite. Somnar hur fint som helst. Kan sova upp till 2h om det behövs. Har han trilskat så har jag ramsat (i början). Funkar inte att sova i vagnen på magen för då ska han bara ur den. När han vaknar så kan han också ligga och kika och ta det lugnt ett tag innan jag tar upp honom. Så har det aldrig funkat när han legat på mage. Jag antar att det är som med allt annat på kuren - det viktagaste är att man har attityden av självklarhet! Det är väl där det strular oftast (i vart fall för mig).

Jag har dock inte varit i stan med honom bland mycket folk när han sovit på rygg så men jag tror inte att det är problem så länge som han är van att sova en viss tid.

/Madeleine
/Madeleine
Mamma till Nikola 030701 (ej kurad) och
Alexander 050319 (kurad 050901)
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

TACK Madeleine!

Vi beslöt att vi kör med magläge :D ett tag till och byter till rygg om det börjar krisa sig ordentligt. Tror :idea: att vår förste kille började sova på rygg i vagnen då han var ca 1 år.
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
Ingela

Inlägg av Ingela »

Hej
Tänkte flika in att min son sover alltid på rygg i vagnen och jag tycker att det funkar jättebra, han somnar ändå alltid på prick trots att han ser ut, folk bilar mm mm. Min teori är att när det är för mkt liv omkring så vill de ha koll på vad som försigår och blir inte "störda" på rygg av att behöva vända sig för att kika. ...Jag upptäckte även att när jag vände vagnen och att han kunde se mig somnade han tryggare och lättare ute. Jag vet inte om detta strider emot alla kurregler. Vet att det tipsas om annat men för pojkens sömn har detta funkat mycket bättre....
Sedan på vintern tyckte jag att det blev för trångt i vagnen för honom, med denna vargavinter....
Mamma till två pojkar
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"