Hejsan!
Vi ska snart ha mitt andra barn och är i full färd med att plugga in standardmodellen så att det blir rätt från början denna gång;) en fråga som jag undrat över, brukar ni lägga lillen i vagnen för natten(även kanske på dagen) och hur länge då innan vi bullar upp honom i den stora spjälsängen? Tacksam för svar❤
Vagn från början?
Vagn från början?
O 110610 kurad vid 5 mån.
A 130403, sm från start. Sovde sin första 12h natt innan 3mån och fortsatt sen dess.
N 180607.
A 130403, sm från start. Sovde sin första 12h natt innan 3mån och fortsatt sen dess.
N 180607.
-
Irmasmamma
Re: Vagn från början?
Hejsan!
Vad härligt med en liten till!
De flesta brukar lägga småskruttar i vagnen dag som natt (tills de blir för stora för magläge i vagnen eller tills de kan ta sig ur själva - kanske inte så kul att sova med sele hela natten!), eftersom det brukar vara lättast att få till vagning på dem.
För mig dock, var det käpprätt ner i vagningsträsket när Irma var mini, så vi gick över till buffning vid 1,5 mån, funkade bättre för oss. Så det är individuellt!

Vad härligt med en liten till!
De flesta brukar lägga småskruttar i vagnen dag som natt (tills de blir för stora för magläge i vagnen eller tills de kan ta sig ur själva - kanske inte så kul att sova med sele hela natten!), eftersom det brukar vara lättast att få till vagning på dem.
För mig dock, var det käpprätt ner i vagningsträsket när Irma var mini, så vi gick över till buffning vid 1,5 mån, funkade bättre för oss. Så det är individuellt!
Irma
111108, SM från 3 veckor.
Olof
131008, SM från början.
Olof