Ja jag fegade ur och lät henne sova. Det blev en 45-minutare i alla fall, det som skulle vara dagens enda långa tupplur. Vi får väl lägga in en 20-minutare på eftermiddagen någon gång istället. (Nattsömnen är det dags för ca 18.45)
Funderar lite på det här med gallskriken på natten när hon vaknar upp. Jag vet att vi bör ge en pangramsa genast, men om man märker att det inte räcker utan att hon är på väg att 'jobba upp sig' - går det då att snabbt ila in och lägga tillrätta, buffa kort och så ut, så hon känner sig trygg och kan somna om fortare? Man vill ju undvika den där kraftiga gråten och dessvärre räcker inte vårt ramsande till - ännu (vi jobbar ju på det). Eller kommer det bara bli värre då?
Det är så svårt att mota Olle i grind just nu, hon skriker så lätt 'upp' sig. Vi vill ju kunna lugna med ramsan men, som sagt, den tar inte än tyvärr. Det är det absolut största problemet just nu, att försöka hindra henne från att skrika upp sig. Men det går kanske inte att komma ifrån... *lite modfälld*
Det gick ju iaf snabbare att lägga idag på dagen än vad det gjorde igår - en halvtimme mot gårdagens timme. Men man önskar så att det gick att lugna bättre och snabbare. Undrar hur lång tid det här kommer ta! Uj uj. Trött.
Har fastnat ordentligt, hjälp!
-
Gäst
För er som är intresserade vill jag bara säga att vi i eftermiddags lyckades lägga vår dotter på ca 45 sekunder!
Ooootroligt! Detta tack vare coaching från Mammut Maria som vi härmed tillber som gud
Knepet var att verkligen verkligen överrösta henne med ramsan i dörröppningen när vi var på väg ut ur rummet. Mycket högre och bestämdare än vad vi ramsat de senaste dagarna. Då tystnade hon, vilket inte har hänt på några dagar.
(I början av kuren tror jag vi ramsade så ungefär och att det var därför det gick så bra. Sedan blev vi nervösa när hon fick tuppjuck
o blev superledsen och litade inte på ramsandet utan började gå in.)
Our dear Mammut sade också att vi inte skulle hänga upp oss på antalet ramsor, typ x4, (vilket jag har gjort), utan bara köra på tills de tog. Ös på bara. Fatta att det funkade!!! Och det fungerade även vid nattningen, då tog det kanske en minut. Heeelt sjukt! Nu sitter vi här och njuter av tystnaden, lite spända inför första uppvaknandet. Då ska vi (ok då, sambon
) genast ramsa och hålla tummarna.
Knepet var att verkligen verkligen överrösta henne med ramsan i dörröppningen när vi var på väg ut ur rummet. Mycket högre och bestämdare än vad vi ramsat de senaste dagarna. Då tystnade hon, vilket inte har hänt på några dagar.
(I början av kuren tror jag vi ramsade så ungefär och att det var därför det gick så bra. Sedan blev vi nervösa när hon fick tuppjuck
Our dear Mammut sade också att vi inte skulle hänga upp oss på antalet ramsor, typ x4, (vilket jag har gjort), utan bara köra på tills de tog. Ös på bara. Fatta att det funkade!!! Och det fungerade även vid nattningen, då tog det kanske en minut. Heeelt sjukt! Nu sitter vi här och njuter av tystnaden, lite spända inför första uppvaknandet. Då ska vi (ok då, sambon
dotter f?dd 2 mars 2005
Hon sov hela natten!
Yippee!!!
Inte ett endaste litet pip
Det här är helt otroligt. Det är som magi, man tror inte att det är sant.
Idag blir hon elva månader gammal. Vilket sätt att fira det på va?
Hennes pappa är ledig just idag så vi kan mysa tillsammans hela dagen alla tre. *lycka* 
Inte ett endaste litet pip
Idag blir hon elva månader gammal. Vilket sätt att fira det på va?
dotter f?dd 2 mars 2005
-
Gäst