förkyld

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Gossebarnsmamman

förkyld

Inlägg av Gossebarnsmamman »

Då har lilleman blivit dunderförkyld. :cry: Nu undrar jag hur strikt man ska hålla dagsschemat med sovtiderna när han verkar behöva betydligt mer sömn än han normalt har?
Ska jag ändå väcka efter marginalkvartstillägg? Eller kan han sova längre nu?

Tack för hjälpen

Gossebarnsmamman
Gossebarnsmamman

Någon?
Patrik
Kontakt:

Inlägg av Patrik »

Vi tror på att sömn är medicin så de får sova extra.
Patrik Andersson

Pappa till Linnea född 03-10-11, Alexander som kom 19/8 2005 och så Matilda som föddes den 16/9 2007. Alla kurad sen start.

http://lottrik.blogspot.com
Jonna o Theas mamma

Inlägg av Jonna o Theas mamma »

Hej! Jag frågade samma sag häromdagen och fick det kloka rådet att det brukar räcka att lägga till marginalkvartarna både framför och efter, och i övrigt följa schemat. Vi är mitt i en förkylning och det verkar funka, faktiskt. Gnälligare än vanligt, såklart, men det är de ju ändå när de är sjuka... Det känns ju viktigt att kuren inte går om intet trots sjukdom, så jag försöker hålla schemat, men med extra kvartar (dvs upp till 3o min extra per lur)

Lycka till!
?sa, mamma till tv? tjejer f?dda 01 och 05. Stor anh?ngare av Anna Wahlgrens livsfilosofi och flitig anv?ndare av forum och Barnabok :-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Om du har ett barn som inte är i kuren så kan du låta barnet styra. De brukar hålla sig inom marginalkvartar och annat per automatik. Du kan också lägga 30 minuter tidigare på kvällen! Krya på er!
Gossebarnsmamman

Tack alla!
Nej han är inte i kuren utan sover gott sedan 2 månader tillbaka.

Men dagen idag blev tvärtom mot vad jag trodde. Han vaknade mycket lättare pga av allt snor och all hosta och allt elände. Många tårar har det varit idag... Hoppas natten får bli hyfsat lugn ändå, för hans skull.

kram
Gossebarnsmamman
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Det brukar var så med sömnen första och ev andra sjukdagen. Sedan brukar de ta igen förlorad sömn med råge!

:idea: Om man vill kan man sova inne hos dem när de är sjuka. Fast inte så att de märker det - utan för att själv ha lite koll. Mjuk ramsa kan man ge vid varje oroligt pip. Det brukar lugna små sjuklingar.

:D Krya på er!
Kiralves

förkylda tips

Inlägg av Kiralves »

Mina båda tvillingar blev ordentligt förkylda för ett par veckor sedan, jag höjde huvudändan av eras spjälsängar med gamla tråkiga universitets böcker...när de låg högre med huvudet sov de bättre du kan prova det om du inte redan gjort det.
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"