Sjuk i uppföljningsveckan! Hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Jonna o Theas mamma

Sjuk i uppföljningsveckan! Hjälp!

Inlägg av Jonna o Theas mamma »

Lilla hjärtat skrek flera timmar inatt, fick feber och snuva. Typiskt för uppföljningsveckan vad jag förstår när det nu börjar finnas resurser att ta av.

Men hur gör jag nu? Ska jag slaviskt följa schemat ändå? Just nu sover hon sin första dagslur och verkar inte vakna som hon brukar efter 45 min. Känns brutalt att väcka ett sjukt barn som väl behöver så mycket sömn som möjligt?! Eller ska man låta dagen bli som den blir, och gå på schemat imorgon när hon kanske mår bättre?

Tack på förhand för råd!
?sa, mamma till tv? tjejer f?dda 01 och 05. Stor anh?ngare av Anna Wahlgrens livsfilosofi och flitig anv?ndare av forum och Barnabok :-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Typiskt.... Men, som du säger, han behöver såklart sova när han är sjuk och det ska och kan du hjälpa honom med!

:idea: Du kan gödsla med marginalkvartarna på alla lurar. Det brukar räcka! Det viktiga är att hålla på läggtiderna - oavsett när de vaknade från den senaste luren. Det är annars lätt att tro att de inte kan somna vid den vanliga läggtiden om den ligger nära senaste uppvaket. Och så drar man ut på schemat. Men när de är sjuka så somnar de gärna - även om det bara gått en timma mellan lurarna!

:D Krya på er och lycka till!
Jonna o Theas mamma

Inlägg av Jonna o Theas mamma »

TACK för ditt svar! Bara så jag helt fattar: när du säger "gödsla med marginalkvartar" v isst betyder väl det en kvart innan och en kvart efter? Inte mer? Och sedan upp, följa schemat och tillbaks till sängs tidigast en kvart innan nästa bokade dagslur?

/Attjo, åsa
?sa, mamma till tv? tjejer f?dda 01 och 05. Stor anh?ngare av Anna Wahlgrens livsfilosofi och flitig anv?ndare av forum och Barnabok :-)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:thumbsup: Precis så!

:idea: Och du kan lägga en kvart senare på luren efter en lur med förlängd marginalkvart också. Om det känns bättre :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"