Om förskolan och barns bästa på svt ikväll

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Bellan

Om förskolan och barns bästa på svt ikväll

Inlägg av Bellan »

Hej!
Det var ett intressant inlägg och en bra debatt om förskolan på nyheterna på svt ikväll. Så skönt att svt fått dit en bra psykolog som står upp för barnen och som hugger av mot politikern som försökte med sitt "hemmafru"-fällan prat när det pratades om att barn mår bäst av att vara hemma dem första åren med sina Föräldrar (och inte vistas på förskola).

Värt att se :)
/Bellan
Lillan - 10, Kurad och sover gott sen -11
En ängel som kom och vände - 16
Liten, nyår -18
Sarisparis
Rådgivare/advisor

Re: Om förskolan och barns bästa på svt ikväll

Inlägg av Sarisparis »

Finns det pâ svt-play? Kan du länka?

Jag läste en intressant artikel i Aftonbladet idag, av Eva Franchell: Därför är barnen inte längre säkra pâ dagis. Samtidigt som jag blev glad att frâgor som överfulla barngrupper pâ allvar börjar diskuteras sâ blev jag frustrerad över Franchells sammanfattning, eftersom förskola sâ självklart verkar vara det enda alternativet för smâ barn. :^o

"Varje år skadas 6 900 barn så svårt på dagis att de måste föras till akuten. Regeringen utreder just nu hur olyckorna ska förebyggas. Självklart måste grindar hållas låsta, men egentligen är det ganska självklart. Barngrupperna måste bli mindre och de anställda fler.
Barn behöver vuxna och föräldrar behöver känna trygghet när de lämnar sina barn på morgonen."

:heart:
Bellan

Inlägg av Bellan »

Hmm... det där med att länka var svårt, men nu har jag kopierat en länk till en artikel om debatten (som lagts upp under "alternativ till dagis" här på forumet, hoppas det var ok att jag knyckte den).
http://www.svt.se/nyheter/sverige/barnp ... -forskolan här är länken i alla fall. Såg även att det diskuterades på nyheterna ikväll. Mycket intressant 8) kommentar av vår förskoleminister - NOT.... Varför ska det vara fel att reglera antalet barn i grupperna? Vilka barn skulle ha ett behov av fler barn i sin barngrupp i den åldern?
Ja, kolla in länken och fundera själv vad du tycker....

/Bellan
Liten, nyår -18
Bellan

Inlägg av Bellan »

Nä nu blev det fel gubbe, ska vara :twisted: inte 8) .... Sorry!
Liten, nyår -18
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"