Mamma behöver hjälp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
HannaMaria

Inlägg av HannaMaria »

Tack för schema förslagen! Måndagen närmar sig och jag vet inte fortfarande vad som är ett bra schema... Jag har försökt observera honom och låtit honom sova så länge han vill. Idag har han varit jätte trött. Vaknade 7.15 Sov tre timmar första passet(8.30-11.30)! Det har han aldrig gjort tidigare. Andra passet blev c. 70 min (13.30-14.40). Sista passet 45 min. Nu blir det godnatt c.20.00.
Sov han kortare på dagen för att morgonpasset blev så långt. Borde det andra passet vara det längsta?
Gäst

Inlägg av Gäst »

Och hur går det med matandet?
Lycka till med allt, och berätta hur det går.. :D :D
Åsa
Nancy

Inlägg av Nancy »

:D Hej HannaMaria :D
Nej, det längsta passet behöver inte alls ligga mitt på dagen, du gör ett schema som passar sonens och övriga familjens behov :!: Viktigt är dock att den totala sovtiden under dygnet motsvarar det behov barnet har beroende på ålder.

När du spikar ett schema är det viktigt att du följer tiderna noga och visar att DU håller koll på klockan. I början tyckte jag att det kändes lite hemskt att väcka ett sovande barn men om man följer sömnrytmpassen kommer man att mötas av ett leende och utsövt litet barn :D

Ställer samma fråga som Åsa B för även jag är nyfiken på hur det går med matningen :?:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"