Hjälp min ena tvilling ville inte sova after ca 23:00..

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Kiralves

Hjälp min ena tvilling ville inte sova after ca 23:00..

Inlägg av Kiralves »

allt började bra treje natten båda somnade till ramsan...bara pytte lite buff

mn efter klockan 23 vakande Aaron hur många ggr som helst, han vill inte lyssna till ramsan..det funkade inte alls och han väkte sin bror som tackoch lov sedan somnade om med ramsan medan brorsan skrek...

jag försökte låta så övertygane som möjligt och sedan lugnande men det bara fungerade inte....efter lite klapp på ryggen efter två timmars skrik somnade han ingen men vaknade sedan varje halvtimme....

jag som kände mig så peppad hur kommer det sig att det funkar på Isak men inte på Aaron Vad gör jag för fel?

Hoppas någon kan ge mig lite råd inför tredje dagen...fast dagslurarna har hittills gått bra..tack och lov
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Såg att du öppnat ny tråd - fortsätt gärna på samma så får man ett sammanhängande "drama" :lol: Tråden åker ju upp när du så att säga fyller på den och får ny aktualitet.

För mig som försöker svara så pass ofta underlåttar det kolossalt om jag får följa barnen från början, så att säga, och har bakgrunden :idea:

Du ska veta att det bland tvillingar nästan alltid är en - och samma - som "krånglar" med det ena eller det andra och det kan verkligen dra ut på tiden. Å andra sidan kan man krångla rätt bra om man inte är tvilling också :wink: Men du har två och därför är det enklasre än någonsin att göra jämförelser.

Gör inte det :!:

Sova hela natten-kuren är en process. Det kan bara fem steg fram, två tillbaka. Precis som med det mesta annat här i världen :roll: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Kiralves

Ena killen har fått feber..vad gör man

Inlägg av Kiralves »

Nu går det bättre och bättre känns det som, Isak hade en skriknatt i förrgår men i natt sov båda ganska bra. De somnar inte alltid bara till ramsan vid vargtimmen...men ett par lätta klapp på ryggen får dem att göra sina morrande "nu somnar jag snart ljud" å ramsar jag igen och går ut. Men sedan brukar det funka med bara ramsan...och på dagarna också.
Aaron har tyvär fått febr och vill sova hela tiden, jag har ock följt rutinen men han försöker sova på mig hela tiden eller på golvet, och han är jätte gnällig. Ska jag ändå följa rutinen vi stakat ut eller ska jag låta honom sova när han är sjuk.
En fråga till, gör det något om de gnäller sig till sömns...inte skriker men gnällgråter lite...eller ska man ramsa tills de tystnar...stör jag inte då.
Vad räknas som kris, hur mycket får de skrika. Hos oss om den ena skriker för mycket väcks den andre...fast ganska mycket skrik kan det vara utan att den andre väcks ibland.
Men när de somnar efter bara ett par tre lätta klapp, är det fel att gå in och klappa dem då?
Sedan är Aaron lite problematisk, han väcker sig själv genom att åla upp i spjälsängen mot kanten så han trots spjälskydet får ont i huvudet, han ligger helt tryckt mot huvudändan och börjar då gråta. Då måste jag ju gå in och lägga till rätta honom.
Anna W, jag fortsätter här nu, vet inte vart mitt första inlägg tog vägen, hoppas det är ok (ifall du svarar på detta menar jag)
Den som talar illa om andra i din n?rvara, talar illa om dig i din fr?nvaro.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"