Det sämsta av allt är när man hör "så är det att ha småbarn"
SÅ av en slump via en bekant till mig med samma hundras och FBvän fick jag tips om SHN kuren!
Köpte boken och läste på och sambon läste på. Började nu denna helg som vi tyckte passade oss att börja kura.
Jag är "förstenattkurare" min sambo tar dagslurar och schemat på dagen! (när jag nu sovit)
Natt 1
Det var förvånansvärt lätt att lägga honom... 19.00
Tillrättaläggning/Buff/Ramsa tog typ 20 min
Funderar förstås spontant hur resten av natten kommer gå... När skall han vakna och hur kommer buff/ramsa fungera om han dessutom vaknar hungrig?
Han är ju trots allt van att äta några gg varje natt...
Vaknade 22.43 och krånglade tom 23.28 - snarkade 23.36... Krånglade o hade sig "frågar" tror jag, Inga gallskrik men skrek upp sig lite på slutet så jag fick gå in å buffa en längre o mkt bestämt en stund. Sedan ramsade ja x4 och efter ca 1½ min x2
Vaknar igen 01.25 lägga rätt/buffar ramsa x 4, ej nöjd när jag gått klagar, ramsar x 10 utanför, han lyssnar lite märker jag.
MEN lugnar sig inte.Jag går in o lägger rätt/buffar blir genast tyst o lugn... - ut ramsa men drar igång igen...Små lyssnar på ramsandet.
In igen buff x 24
Buff igen 01.43 och igen och igen (samma visa som ovan)
Sista buff vid 01.50 så lugnar han sig och lyssnar och jag är först mkt bestämd och sedan mildare. Nu somnade han
10 min senare vaknar han, ramsar utanför...
Kanske är han lite hungrig/sugen han har ju alltid ätit på nätterna denna natt är första utan 1½- 2 fl ersättning...
Somnar efter ännu en buff och ramsa x 4
vaknade ledsen kl 05.10 skyndade in och lade tillrätta / buffade. John somnade nästan genast om med 4x ramsa. Sov fram till väckningen 07.00!