Storebror vill hjälpa till

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Myra

Storebror vill hjälpa till

Inlägg av Myra »

Hej.

Storebror vill hemskt gärna hjälpa till i vagnande, ramsande dagtid! Han är väldigt omhändertagande och verkar inte tycka att det känns betungande utan bara "kul". Han tar illa upp o blir ledsen om jag säger att mamma ska hjälpa lillasyster att somna. Vad gör man? En gång vagnade han (precis samma teknik som mamma o pappa :D :D ) OCH snacka om att han var stolt när hon somnade!!)

/Myra
Mamma till Joel född 0205 och Johanna född 0509
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Vad man gör :?: Man tackar och tar emot, med stolthet, låter honom vagna - förstås :!: - och prisar och berömmer resultatet, inte för att han har varit duktig - det är väl självklart att han är :lol: - utan för att han har avlastat och hjälpt :wink: Han har tagit hand om lillasyster. Precis som du och pappa gör. Ni tre hjäps åt. Det är social delaktighet :idea:

Så våga inte göra honom ledsen :cry: :!: Skulle inte du också ta illa upp om pappa kom och körde över dig :?:

Skulle nu lillasyster hålla sig vaken i alla fall, och gnöla och ställa frågor även efter denna hans utomordentliga behandling, går du i pakt med honom och förhör dig om vad han tycker. "Ska du eller jag :?: "

Jag vågar svära på att han föreslår DU den här gången, eftersom han har jobbat rätt hårt. Och du får väl också hjälpa till litegrann, ni behövs ju båda :lol: Bara jämlikt och rätt :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Myra

Inlägg av Myra »

OK ja det är ju det jag känt att jag gör honom så ledsen om jag inte låter honom hjälpa till, vagna har han fått göra ibland (ska hädanefter få göra det så ofta han vill :oops: ) Jag har ju även tyckt så synd om HONOM när lillasyster bara fortsätter gråta och han känner att han inte lyckas...Det känns som att det stör en del när han oxå ramsar samtidigt som mig men då ska han få göra det.

Det finns ju inget värre när ngn kommer o mästrar en!

Hoppas resan till Indien blir bra, Anna!
/Myra
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Stålsätt dig och backa. Du kan rentav gå därifrån lite. "Å, vad bra du jobbar!" Så kan du göra något annat.

Ibland får man "offra" det ena lilla barnet för det andra, en liten stund (tills andra barnet tröttnar). Om du förstår :!:

Lyckas det inte, kommer han snart och meddelar: "Nu får du fortsätta." Varpå du givetvis förstår precis. "Oj då, är hon SÅ besvärlig :shock: Då får vi se om JAG kan, det är inte säkert." Sedan har du haft en våldsam tur och kan berätta lagom häpet: "Det GICK!"

Hm, det är nog ditt ramsande som stör hans... :wink:
Myra

Inlägg av Myra »

:D Allt blir bara så enkelt när du berättar det. Självklart är det ju så jag ska göra och jag vet att han kommer att "lysa i hans ögon" när han får hjälpa till med sin lillasyster. Han verkligen ÄLSKAR henne och gör ALLT för henne. :heart:

/Myra
Myra

Inlägg av Myra »

Bara det inte blir samma sak sen på nätterna när lillasyster så småningom ska in i hans rum :?:
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Då sover lillasyster och behöver inte vagnas :lol:

Och så tar vi en sak i taget, huh :?:

Vi behöver inte leta bekymmer där inga finns :lol:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"