HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lollo0058

HJÄLP, HJÄLP, HJÄLP!

Inlägg av Lollo0058 »

Fjärde kurnatten genomförd. Inte lika lättsamt denna natt. Dagslurarna fungerar hur bra som helst :D . Jag drar ihop påminnelseramsa och bekräftelseramsa. Bara på kvällsluren har jag behövt ramsa x 6, x6 och sen bekräftelse. Har backat och lyssnat. Kännts jätte bra :lol: . Men vargtimmen har bara blivit värre :( . Kände mig peppad i natt efter att ha läst "SHN så kan det gå till" om lilla Annie 6 mån.
Han sover jätte bra från 20 till strax innan 5. Vaknar han till innan får han en hopdragen påminnelse och bekräftelseramsa om han inte kan somna om själv. Sen går det hyfsat fram till kl 6 även om han är vaken och ropar till med jämna mellanrum. Hjälper bra med stök i köket. Men sen är det som förgjort ](*,) , han gråter och gråter :cry: och ju mer han gråter ju mer täppt i näsan blir han. När jag väl tar upp honom (men tjo och tjim, glatt, glatt) så har han snor i hela ansiktet och är knallröd om sina små kinder, slutar inte gråta förens han får mat, sen är han världens gladaste :lol: . Vi har dock svårt att hålla honom vaken :sleep: till 830 eftersom han varit vaken från mellan kl 5-6.
Nu behöver jag pepp och råd.
Kramar/Lollo

PS. Är jag för ivrig? Ska jag vänta mig veckor med detta? DS
Senast redigerad av Lollo0058 den fre 27 jan 2006, 19:37, redigerad totalt 2 gång.
Pojke :heart: född 2005-09 (kurad vid 4 mån)
Flicka :heart: född 2007-10 (sm från start)
Flicka :heart: född 2012-05 (sm från start, kurad vid 6 mån)
ElinN

Inlägg av ElinN »

hej! :D

Tror främst att du behöver lite peppning så du kan anta Attityden och fortsätta att tveklöst skjuta vargar på morgonkvisten! :wink:

:!: Det går ju jättebra! GRATTIS!

:!: Känner så igen mig i ditt inlägg! Tror det var ungefär efter fjärde natten som jag började känna mig lite nedslagen och behövde peppning och tips! Kolla gärna min tråd, där jag fick och fortfarande får ovärdelig hjälp!
http://www.annawahlgren.com/phpBB2/viewtopic.php?t=4799

:!: Vi hade samma problem med vargtimmarna under några nätter i början av kuren. Dottern vaknade alldeles för tidigt och blev till slut riktigt ledsen. Jättejobbigt. :cry: Men det tog faktiskt inte lång tid innan vår dotter började förskjuta sitt vakenpass för att slutligen vakna som tidigast 40 min innan Gomorron! Vaknar hon för tidigt serverar jag en pangramsa och oftast somnar hon om eller så lugnas hon och ligger sedan nöjd och pratar tills vi stormar in.

:!: Mitt råd (och jag är novis, hoppas någon mer svarar dig!) är att fortsätta som du gör men att koppla på Attityden igen!

:!: Öva upp ramsan så den sitter som berget! Se till att sonen tar ramsan och följ hans frågor med ramsans tonläge!

:!: Om sonen blir riktigt ledsen, dvs :cry:KRIS:cry: tycker jag att du ska gå in och buffa tills han lugnar sig så pass att du kan gå ut med ramsan. Man ska ju begränsa trafiken maximalt, så det gäller att inte gå in för tidigt (mitt STORA problem), men behövs det så har du ju verktygen, buffning och solfjädern!

:!: Nätterna av gråt är snart över! Poletten kommer att trilla ner! När du har skrämt i väg dina egna vargar så kommer sonens snart att följa efter! Min dotter gråter aldrig på natten längre och det känns fantastiskt! :lol:

:heart: Slutligen, massor av KRAMAR och peppning till er! Snart kommer ni sova allihop! :heart:
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Åhhh, precis vad jag behövde :lol: . Jag vet ju om allt det där men ändå...Som någon skrev till dig att man kan alltid läsa mer. Det är som om man ser texten i nytt ljus från gång till gång :idea:
Jag ska jobba på attityden till natten eller snarare vargtimmen :!:
Två steg fram och ett tillbaka. Det har ju bara gått 4 dygn ännu.

Tusen å åter tusen tack Elin, AW och alla andra :heart: . Kommer nog igen för mer pep :wink:

PS. Tack för tråden DS.
Senast redigerad av Lollo0058 den fre 27 jan 2006, 19:25, redigerad totalt 1 gånger.
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Jag håller på att bli tokig ](*,) ! Vad gör jag för fel??? Idag har ingenting fungerat. Dagslurarna brukar aldrig vara ngt problem. Jag tycker jag gör precis enligt regelboken, men istället för att lugna honom med ramsan så blir han jätte ledsen och arg. Gråter högljutt. Ramsar minimalt, lyssnar och låter honom reagera. Ju högre jag ramsar ju högre skriker han. När han blir lite lugn så ger jag bekräftelsen och då kommer han igång ORDENTLIGT. Ska jag låta honom vara? Han fågar ju en massa frågor. Förstår inte :cry: :cry: :cry:
Jag läser och läser och läser. Känner mig så peppad och blir så nedslagen när det inte fungerar. HJÄLP!
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ajaj :shock: På detta tidiga stadium finns ingenting som heter "brukar". Gör inte misstaget att se bakåt eller åt sidorna, se framåt och håll målet för ögonen :!:

Sova hela natten-kuren är en PROCESS. Det kan vara fem steg fram och två tillbaka. Rom byggdes inte på en dag. Men kolla hur stadigt det blev :!:

Du måste anlägga en betydligt sakligare attityd, vara lättare på handen och hysa betydligt större förtroende för lilla barnet. Skjut vargarna och våga inte släppa in dem till honom mera :!: Tänk på de andra sjutton bebisarna i rummet intill som VERKLIGEN vrålar :shock: Skynda, skynda!

Har inte den där lilla älsklingen som är din fått allt han behöver :?: Har han något att klaga över :?: Svar nej. Gör han det ändå är det hans problem. Inser han snart - och löser det. Om du bara släpper av på överkoncentrationen NU :!:

Minns att om han ska kunna (fortsätta) göra framsteg måste du göra "baksteg" - först och kontinuerligt. Sluta stå där och oroa honom :evil: :!: :!: Gör andra ljud i huset, sätt på musik, dra tillbaks öronen, TRO på honom :idea: :!:

Är du det minsta osäker på bekräftelseramsan, så ge den inte. GÅ :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Lollo0058

Inlägg av Lollo0058 »

Tack, tack, tack igen.
Jag läste det i rätt tid (eller maken). Hade precis lagt honom att sova middag och börjat att släppa in alla stora dreglande vargar [-X . Nils protesterade bara mer och mer. Läste ditt (alltid lika kloka) svar, men tyckte inte du förstod :oops: :oops: :oops: . Min betydligt sakligare man läste oxå svaret och satte mig i sysselsättning med tvätt. Det tog ca 1 min så tystnade min lille ängel :shock:. Han förstår (till skillnad från mig), och löste sin lilla kris =D> .
Tack Anna och ni andra. Jag lär väl återkomma med mina kriser.
Känner sån lättnad, jag vet ju att Nils fixar detta.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D :D :D
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ElinN

Inlägg av ElinN »

:D Kul att höra (i en annan tråd) att det går bra för er! =D> Berätta gärna mer!!! :D

KRAM!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"