angående mammighet!

Samtalsforum med barnen i fokus
Sagomamma
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

:lol: :lol: :lol: :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Härligt, Mammut Maria - man ser liksom plötsligt sig själv utifrån :oops: :oops: och tar sig förhoppningsvis samman :roll: :wink:

Kliarhobbyn botas prompt genom att man kliar snällt - lite lagom länge och mycket seriöst, som om barnet verkligen hade svår klåda och inte kunde klia sig själv. (Bara det :shock: :lol: ).

Sedan meddelar man var barnet nu måste klia mamma. "Klia där! Och där! Och mera! Och där! Hårdare! Och näsan, måste klia näsan :!: Och där också! Och DÄR :!: "

Ungen kommer att 1. titta på mamma med konstiga ögon, 2. tröttna på att klia mamma, 3. tänka sig för nästa gång hon beordrar kliande för egen del, eftersom hon anar följderna :!: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
tigr

Inlägg av tigr »

Kliarhobbyn botas prompt genom att man kliar snällt - lite lagom länge och mycket seriöst, som om barnet verkligen hade svår klåda och inte kunde klia sig själv. (Bara det ).

Sedan meddelar man var barnet nu måste klia mamma. "Klia där! Och där! Och mera! Och där! Hårdare! Och näsan, måste klia näsan Och där också! Och DÄR "

Ungen kommer att 1. titta på mamma med konstiga ögon, 2. tröttna på att klia mamma, 3. tänka sig för nästa gång hon beordrar kliande för egen del, eftersom hon anar följderna

:D haha! så kul! säkert mycket effektivt!!!!
tigr

Tack för hjälpen Anna W!

Inlägg av tigr »

jag har som sagt fått en hel del att tänka på! tack för att du tog dej tid!
jag har skickat ett mindre gage till ditt pg. jag stöder dej gärna i kampen för barnen! du är en enastående människa!!!

kramar!/tigr :wink:
tigr

Tack för hjälpen Anna W!

Inlägg av tigr »

jag har som sagt fått en hel del att tänka på! tack för att du tog dej tid!
jag har skickat ett mindre gage till ditt pg. jag stöder dej gärna i kampen för barnen! du är en enastående människa!!!

kramar!/tigr :wink:
Gäst

Inlägg av Gäst »

:P Igår satte klifia igång igen och jag körde din taktik Anna! Hon glodde :shock: på mig och skrek "NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!" och sedan gick hon och lekte med bröderna :thumbsup: ! Toppen! :lol:
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"