Läggningarna spårade ut totalt så läste AWs förtrotstråd igen & så fick det bli gnöligt efter läggning. Läggningarna går bättre men det gnölas fortfarande en hel del. Har mycket is i magen & låter henne oftast hållas (kollar till ibland när hon somnat).
Har endel funderingar:
Fröken är drygt 2 år nu & jag känner mig osäker på hur jag ska bemöta henne. Hon testar mer & mer, här kommer exempel:
1) saker som i mina ögon inte gör ngn egentlig skada, bara störande:)
tex dra ut alla påsar ur lådan, kladda ner sig, hälla vatten på golvet mm.
Här brukar jag göra så att vi tillsamman lägger tillbaka påsarna, torkar golvet då hon oftast vägrar göra det själv.
Jag säger även att "påsarna ska ju ligga i lådan" (fast det vet hon ju

)
2) saker som inte är ok i mina ögon:
tex slänga glas i golvet, smeta in sig med bajs, sätta tallriken med mat på huvudet, spotta på golvet mm
Ja hur sjutton bemöter jag detta....?
3) saker som är TOTALT förbjudet:
slå lillasyster, sparka syster, hoppas på syster, dra katten i svansen mm
Här gör jag oftast så att jag & syster lämnar rummet när hon "beter sig". Alternativt "lyfter" jag bort henne ur situationen. Om katten säger jag att den måste gå ut nu.
Vet inte hur mycket jag ska prata om vad som är rätt & fel. Hon vet ju vad som gäller! Ska man "tvinga" fram förlåt & kram till syster?
När hon trotsar vid social delaktighet tar jag handen så att vi gör det tillsammans tills det jag tänkt är gjort.
Har inte provat sängsjälpning, kanske dags för detta?
Hon har varit blöjfri på dagarna ett tag nu & det är inget i nattblöjan längre. Ska jag vänta tills hon är stabilare med & ta bort den nattetid?
Lillasyster (7 mån) bor fortfarande i vårat sovrum. Hade tänkt flytta in henne tidigare men inte kännts aktuellt när fröken trotsar vid läggningarna & gnölar ett bra tag! Hur tänker jag här?
Så glad & tacksam för all hjälp!!!!!