Nu har jag fatt nog av krangel pa dagsluren och är mycket tacksam för hjälp!
Lilleman har i princip ALLTID skarvat pa langluren och jag far inte till det. Da han sov 2h, vaknade han efter 1h eller 1,5h och nu när han har 1,5h sa vaknar han efter 45m, 1h eller 1h15 (da far han komma upp). Min strategi har varit: avakta och lata honom somna om själv sa länge han inte later ledsen. Vaknar han efter 45min kan han ibland somna om själv efter att ha vralat i upp mot 20min. Men har han sovit mer än sa slutar det oftast med att jag gar in och buffar honom till sömns för att inte behöva ta upp en skrikande bäbis, utan avsluta vilan med att jag väcker. Sa allra oftast ser det ut som sa att han vaknar efter 1h, jag avaktar 5-10min, sen buffar jag honom till sömns och gar ut. Vaknar han gar jag tillbaka och gör om tills han somnat om. Sen väcker jag när utsatt vilotid är färdig. Han sover 1h15-1h30 ibland (typ var tredeje dag) men oftast maste jag verktyga.
Men nu tycker jag att vi far sluta buffa och fa till det här att sova sjâlv, 1h är väl aldeles för lite...?
Schemat ser ut:
7.15 morgon
7.45 frukost
9.30-9.55 vila (sover alltid 25min i vagn, han vaknar själv da)
12 lunch
13.15-14.45 vila
15 fika
16.30 eventuellt en 5-20min vila om han är mkt trött men vi haller pa att ta bort den
18 middag
18.30 välling
18.45 natt
Han äter som en häst, sover natt som en prins, kryper och kravlar hela dagarna är ute 2h X 2 och är nöjd och glad annars, men denna förgrymmade langvilan far jag inte till....(rummet är inte kolsvart som pa natten, men näst intill)
tusen tack för smarta tips!