Hej igen
Har nu fått en ny liten älskling som är lite drygt 3 veckor nu. Har försökt följa principerna med mata massor och umgås i en period därefter sova en längre stund, och det går väl framåt, lite skakigt som man kan förvänta sig.
Men jag har lite funderingar om timing på ett standard mål. Ungefär hur lång tid skall varje moment ta? får inte riktigt till det, ibland känns det som en omöjlighet att fylla tiden som är kvar efter matning.
-äta bröst 1 ?min
-byta blöja ?min
-umgås ?min
-äta bröst 2 ?min
Här är vi ofta klara med ovan punkter efter en knapp timme, så det känns som lååång tid att hålla lillen glad efter det om man skall komma till 2h-2h rytm. Han blir ledsen och övertrött och sista tiden går åt till att hålla vaken och suga på napp/finger för att hindra konstant gråt de gånger vi försökt hålla vaken.
tidsintervall i standradmodellen?
-
Sagasmamma
tidsintervall i standradmodellen?
Storasyster född Mars 2009 (fick aldrig till det där med sömnen trots många försök)
Lillebror 21 september 2012
Lillebror 21 september 2012
Re: tidsintervall i standradmodellen?
Stort grattis till lillen
Det går inte att säga hur många minuters matning som är standard, det skiljer sig väldigt mellan barn. En del har bra sugteknik från början och då äter de klart fortare.
Fortsätt jobba lugnt och fint
Det låter toppen! För ja, det är ju skakigt i börjanSagasmamma skrev:Har försökt följa principerna med mata massor och umgås i en period därefter sova en längre stund, och det går väl framåt, lite skakigt som man kan förvänta sig.
Många små klarar inte 2 h vaken förrän upp emot två månaders ålder, så pressa inte fram vakentid. Har man ätit sig proppmätt på en timme och är toktrött efter 1,5 så tycker jag att man får sova när man är så liten.Sagasmamma skrev:Här är vi ofta klara med ovan punkter efter en knapp timme, så det känns som lååång tid att hålla lillen glad efter det om man skall komma till 2h-2h rytm.
Det går inte att säga hur många minuters matning som är standard, det skiljer sig väldigt mellan barn. En del har bra sugteknik från början och då äter de klart fortare.
Fortsätt jobba lugnt och fint
Mamma till två barnaboksungar med apit på livet, födda i december 2008 och juli 2011